Varia Google maps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tot eergisteren werkte Google Maps perfect op mijn Huawei smartphone. Als ik nu GM open valt dat na enkele seconden weg. Heb de smartphone al uitgezet en herstart : helpt niet.
 
Huawei heeft geen licentie op Android van Google zelf meer - uitvoerig in het nieuws geweest.
Dus dit soort problemen was te verwachten.
Ik raad je toch aan het alternatief dat ze aangeven eens goed te bekijken.
 
Huawei heeft geen licentie op Android van Google zelf meer - uitvoerig in het nieuws geweest.
Dus dit soort problemen was te verwachten.
Ik raad je toch aan het alternatief dat ze aangeven eens goed te bekijken.
Welke onzin verklaar jij hier nu Philip? Huawei heeft voor NIEUWE toestellen geen licentie meer, maar voor toestellen waar er een licentie was uitgereikt kan met NOOIT de licentie intrekken. De P9 Lite van TS heeft weldegelijk een Google licentie. Daar kan totaal geen probleem mee zijn. Het probleem moet ergens elders gesitueerd zijn. Nu momenteel is het voor mij ook een beetje koffiedik kijken waar het probleem dan wel juist is.
 
Welke onzin verklaar jij hier nu Philip?

Geen onzin, want de licentie wordt niet ingetrokken, dat beweer ik niet.
Die licentie gaat overigens louter over ANDROID ! Er bestaat géén enkel 'recht' op het gebruik c.q. verder gebruik van apps.

Wel worden waarschijnlijk updates niet meer doorgevoerd zoals voorheen voor Google Apps op een Huawei en aangezien Google een volledige herschikking van zijn functionaliteiten en vooral privacy-settings aan het uitvoeren is, valt te verwachten dat de OEM's ofwel volgen ofwel uit de boot vallen.
En de kans is toch groot dat Huawei die bui ziet hangen, want ze zijn begonnen met toch wel héél affirmatieve stappen om hun gebruikers naar alternatieven te krijgen.
 
Geen onzin, want de licentie wordt niet ingetrokken, dat beweer ik niet.
Die licentie gaat overigens louter over ANDROID ! Er bestaat géén enkel 'recht' op het gebruik c.q. verder gebruik van apps.

Wel worden waarschijnlijk updates niet meer doorgevoerd zoals voorheen voor Google Apps op een Huawei en aangezien Google een volledige herschikking van zijn functionaliteiten en vooral privacy-settings aan het uitvoeren is, valt te verwachten dat de OEM's ofwel volgen ofwel uit de boot vallen.
En de kans is toch groot dat Huawei die bui ziet hangen, want ze zijn begonnen met toch wel héél affirmatieve stappen om hun gebruikers naar alternatieven te krijgen.
Het toestel van TS is 3 jaar oud. Het heeft zijn licentie, dus het blijft zijn volle toegang behouden tot het toestel het uiteindelijk begeeft. Daar word niet aan geraakt. Update van Google is op mijn Huawei P Smart 2019 gisteren nog uitgevoerd. Dus dat word weldegelijk nog heel regelmatig up to date gezet.
 
@cve Update van de map gegevens ? of update van de app op zich ?
Ook dat gebeurt automatisch en geregeld. De app heeft zelfs een update gedaan vandaag nog.
Screenshot_20210114_144649_com.android.vending.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan