Gif bestand (Animatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen
Ik heb een vraagje over een gif-Bestand (Animatie) die ik gemaakt heb in psp, alles werkt goed en als ik het verstuur via een E-Mail naar de mensen werkt dat ook goed, maar als de mensen het willen opslaan in het één of andere persoonlijke map dan werkt het niet meer het gif-Bestand (Animatie). Tenslotte is daar veel werk aan (voor mij toch) en het werkt niet als de mensen het opslaan.
ik werk met Jasc Animation Shop 3. Ook heb ik er een voorbeeld bijgestoken van Jasc Animation Shop 3 (zie bijlage hieronder) zodat je er een beter overzicht van krijgt.
Is daar een oplossing voor???.
Ik werk met Windows 7, psp x7
Alvast bedankt voor de mensen die er op antwoorden.
Groetjes.
 

Bijlagen

  • Animatie gif bestand.jpg
    Animatie gif bestand.jpg
    72.5 KB · Weergaven: 103
Hallo Lana, De ontvanger krijgt het binnen via Windows Live Mail 2011 en als de ontvanger het opent dan werkt het, maar als het word opgeslagen in een persoonlijke map dat gif bestand dan werkt het niet het werkt alleen bij het openen via Windows Live Mail 2011.
 
Dat kan, maar als het gif bestand opgeslagen is zal er software op de pc moeten staan om zo'n gif bestandje levend te zien.
Openen kan ook met Internet Explorer.
Een email bericht is meestal in html formaat, daarom is de bewegende gif wel in de mail te zien. Een webpagina is ook meestal in html formaat en is te zien met de browser ( Internet Explorer )

Ga eens met de rechtermuisklik op het gif bestand staan en dan onderaan kiezen voor Eigenschappen.
Bijna bovenaan zie je staan: Openen met en klik dan op Wijzigen.
Er opent een schermpje met Aanbevolen programma's. Kies hier voor Internet Explorer.
Als deze er niet tussenstaat, klik je op Bladeren.
Ga daarna op de C schijf naar de map Program Files en daarna de map Internet Explorer.
Je ziet daar staan het blauwe E pictogram met daarachter iexplore.exe Selecteer dit pictogram en klik op Openen
Nu zie je Internet explorer wel tussen de aanbevolen programma's staan.
Selecteer Internet explorer En klik daarna op OK
Zorg nu dat een gif bestand altijd met Internet explorer geopend wordt door op Toepassen te klikken en het zal werken.

Een gif bestand wordt nu altijd met Internet explorer, de Browser dus geopend.

Ik hoop dat dit is wat u wilt. Uiteraard kan de ontvanger het gif bestandje ook plaatsen in een emailbericht en omdat dit meestal een html pagina is zal het gifje hier ook tot leven komen.
 
Ik wil er nog een korte uitleg aan toevoegen.

Een gif bestand is in de meeste gevallen niet 1 afbeelding, maar meerdere verschillende afbeeldingen die als een soort filmpje afgespeeld worden. Niet helemaal correct, maar ik kan dit niet anders met eenvoudige woorden uitleggen.
Een viewer voor foto's of afbeeldingen kan de meerdere afbeeldingen van zo'n gif bestand niet als "filmpje" laten zien, maar zal alleen de eerste afbeelding laten zien.
Hierdoor beweegt het niet en is deze eerste afbeelding dus statisch.

Plaats je zo'n gif bestand op een webpagina, dan zal de Browser wel alles goed weergeven.
Vandaar dat een gif bestand met een browser goed te openen is.
Uiteraard bestaan er programma's die via Google te vinden zijn onder gif viewer, maar waarom zou je software gaan installeren als elke browser dat op de pc geinstalleert staat dit ook kan.
Even de bestandskoppeling naar de browser aanpassen en voila.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan