Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Kan iemand mij iets meer laten weten in verband met extern geheugen. Ben in bezit van lap met 2 GB geheugen, versnellen is niet echt de bedoeling wel het vlotter werken van wat zwaardere programma's.

Pablo
 
Een extern geheugen voor een computer is, in tegenstelling tot intern geheugen, een opslagvorm voor gegevens buiten het registergeheugen van de processor, de computerchip zelf en er dus van buitenaf aan wordt gekoppeld. Extern geheugen kan zich in chips op het moederbord zelf bevinden of er via bedrading mee zijn verbonden. Geheugen kan zijn permanent of vluchtig. Permanent geheugen behoudt de informatie ook als de computer wordt uitgeschakeld, vluchtig geheugen wordt dan gewist.

Voorbeelden van externe geheugens zijn het werkgeheugen, geheugenchips op het moederbord, RAM, harde schijf, diskette, cd, dvd, enzoverder...
 
Rudy,

Ik heb ergens in de verte gehoord dat het mogelijk moet zijn om langs bepaalde usb sticks het RAM geheugen uit te breiden. Ik zit namelijk met mijn 2gb aan het maximum dat er in gaat. Als ik met indesign werk gebeurt het vaak dat ik dus tekort schiet.

Pablo
 
bij vista kan je met een usb stick kan je inderdaad wat geheugen winnen als je windows readyboost inschakeld. Het is natuurlijk niet hezelfde als intern geheugen. maar je zou normaal toch winst moeten boeken voor betere prestaties.je kan bij de stick zelf bepalen hoeveel Ram je wil gebruiken. Let wel dat de opslagcapaciteit van deze stick dan beperkter wordt omdat ie bvb 1 gig gebruikt voor readyboost. Op windows 7 zal deze ook wel werken. Op xp niet.
 
Ben ook benieuwt zit voor het ogenblik wel even met weinig tijd maar ga u zeker op de hoogte houden. Mij is het niet zozeer om snelheid maar wel als ik indesign bestanden moet om zetten naar pdf dan kwam er regelmatig "Reageert niet" We zullen zien of we het aan het werk krijgen.

Pablo
 
In vista kan je op de sidebar de metertjes plaatsen voor cpu gebruik en ramgebruik.
Wat zeggen die meters op zo een moment?
Ik ken het programma niet, maar het kan zijn dat het veel rekenwerk vraagt van de cpu.
Een update van het programma kan ook een groot verschil maken.
Ik gebruik nu windows 7
Het programma magic iso liep hier vast bij het uitpakken van grote iso-bestanden.
Reden was het nieuwe geheugenbeheer in windows 7
Ik heb 3 gig ram zitten, een iso van 200MB was te veel.
Ik heb nu een recentere versie van magic iso, nu is zo iets uitgepakt in 10 seconden.
Het ligt niet altijd aan de hardware.
Bekijk eens hoeveel ruimte er is op het station van het virtuele geheugen (pagefile.sys is de naam daarvan)
Dit staat verborgen en kan je zichtbaar maken via configuratiescherm/mapopties
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan