Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Op mijn Medion P5001 krijg ik regelmatig melding dat ik plaats te kort heb. Al de app's waar het mogelijk is gebruiken de SD Kaart. (32GB)
Zelfs als er updates komen, krijg ik daar regelmatig die melding.
Enkel het nodigste is op de smartphone geplaatst. Hoe kan ik dan nieuwe app's toevoegen?
Antivirus, Gmail, Google Play Store, Google Play-Services, Google-app, Google-toetsenbord, Mymail, WhatsApp, Yelo Play en YouTube Staat er op. Dat is alles.
 
Heb je het cache geheugen al eens geleegd. Android schijnt ook allerlei log bestanden op te slaan. Na jaren kan dit behoorlijk aan geheugen op lopen.
Heb je misschien veel foto´s op het intene geheugen staan i.p.v. het sd kaartje
 
Heb je het cache geheugen al eens geleegd. Android schijnt ook allerlei log bestanden op te slaan. Na jaren kan dit behoorlijk aan geheugen op lopen.
Heb je misschien veel foto´s op het intene geheugen staan i.p.v. het sd kaartje

Er staat geen data (foto's, film of muziek) op de smartphone. Hij wordt amper gebruikt. Gaat zelden op internet. Af en toe eens bellen (3/maand is al veel).
Idem sms.
Hoe leeg je die cache op Androïd?
 
Beste MIK,
je gaat naar instellingen, daarna naar opslag en USB en daar klik je op je intern geheugen. Dan krijg je een lijst met wat er allemaal van mappen zijn op je smartphone met het het cache geheugen staat ergens onderaan. Daar klik je dan op en ga akkoord met het verwijderen van het cache gehegen.
 
Je toestel ook eens afleggen en heropstarten is iets wat je eigenlijk iedere dag best doet, maar ik doe het ook maar 1 keer per week.
 
Kan normaal niet zijn dat ik geheugen te kort heb.
Dit zijn mijn Smartphone en SD kaart er in.
GSM.JPG
 
Lange pier, dat is dikke zever op Android. Ze laten je geloven dat ze van alles cleanen en wissen, maar in feite doen die apps gewoonweg niets.

Gebruik ze regelmatig en werken hier prima, boost zelfs ook.
Ben helemaal geen voorstander van dat soort progjes in Windows maar ik heb er baat bij op m'n tablet.
 
Gebruik ze regelmatig en werken hier prima, boost zelfs ook.
Ben helemaal geen voorstander van dat soort progjes in Windows maar ik heb er baat bij op m'n tablet.

Ik geloof hier voor Android ook niet in. Natuurlijk schonen ze wel op, maar dat kan handmatig ook via de instellingen.
Nadeel van zo'n cleaner is dat het de accu onnodig belast, omdat het op de achtergrond meedraaien meestal niet uitgezet kan worden onder Android.

Dus uiteraard zal een smartphone of Tabblet onder Android sneller werken als er iets geheugen vrij is gekomen door gebruik te maken van een cleaner.
Handmatige opschoning geeft hetzelfde resultaat en deze actie belast de accu niet of nauwelijks.
 
Ach, ding zit zo aan de lader dus.... lekker belangrijk.
Vertelde al dat ik er belang bij heb en zal ze blijven gebruiken en Android is gewoon een prut Linux derivaat gemaakt voor de commercie, helaas.
 
Prima hoor, lekker blijven gebruiken als je er baat bij hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug naar fabrieksinstellingen???? Hoe beveilig ik mijn contactenlijst?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan