Hardware Geen afdruk meer in 'tzwart op mijn canon pixma ip 7250 !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinz46

Steunend lid
Vip Lid
Beste, zo plotseling weigert de canon hierboven vermeld mijn gegevens af te drukken. Heb hem wel grondig gereinigd met de bestaande reinigingsproducten, nieuwe inkt ingevoerd, alles tevergeefs. Wanneer ik nu de at te drukken kleur verander van zwart naar een tint hoger, dan wil hij wel afdrukken, maar dat is haast niet leesbaar. Eigenaardig verschijnsel, ook mijn Brother DCP-385C, vertoont hetzelfde verschijnsel, ook volledig en grondig gereinigd. Laat mij dit ernog aan toevoegen, al deze vreemde toestanden gebeurde na, de update mei 2020. Ik heb dan deze terug verwijderd, maar de beide printers weigeren af te drukken t.t.z. in de zwarte kleur.Rood geel bruin en noem maar op aanvaard die, maar zwart niets. Wat zou kunnen gedaan worden !!?? :unsure::unsure: Serieuze of degelijke hulp is welkom.
 
Zo te zien, zwijg stil van te horen.!!! ????
Geen reactie ! misschien te moeilijk ? 'k zal maar naar de betreffende firma's bellen, zoals er nog zijn, maar we weten nooit wat voor oplossing ze medegedeeld krijgen. Ik vind dat zo spijtig, had meer collegialiteit verwacht, corona zal wel toegeslagen hebben. ??
 
Beste, zo plotseling weigert de canon hierboven vermeld mijn gegevens af te drukken. Heb hem wel grondig gereinigd met de bestaande reinigingsproducten, nieuwe inkt ingevoerd, alles tevergeefs. Wanneer ik nu de at te drukken kleur verander van zwart naar een tint hoger, dan wil hij wel afdrukken, maar dat is haast niet leesbaar. Eigenaardig verschijnsel, ook mijn Brother DCP-385C, vertoont hetzelfde verschijnsel, ook volledig en grondig gereinigd. Laat mij dit ernog aan toevoegen, al deze vreemde toestanden gebeurde na, de update mei 2020. Ik heb dan deze terug verwijderd, maar de beide printers weigeren af te drukken t.t.z. in de zwarte kleur.Rood geel bruin en noem maar op aanvaard die, maar zwart niets. Wat zou kunnen gedaan worden !!?? :unsure::unsure: Serieuze of degelijke hulp is welkom.

De enige optie waar ik aan kan denken is beide printers verwijderen, en helemaal opnieuw installeren .
U zegt nieuwe inkt ingevoerd, Cartridges? Originele ?of zelf vullers
 
Misschien heeft het niets met mekaar te maken en heeft TS er niets aan, maar ik had vorige weken een probleem dat erop lijkt zelfs zonder de update naar 2004, maar wel na installatie van een paar quality updates van MS. Bij mij was het op HP All-in-one, en nét het omgekeerde. Wou geen kleur meer afdrukken maar enkel zwart...

Was de wanhoop nabij maar ... na een opvolg-quality update werkte het eensklaps weer wél ! Blijkbaar hebben ze bij MS toch wel wat rondgeklooid de voorbije weken en zijn ze hun fouten nu aan het herstellen...
 
- Aan Philip V ; Uw eerste antwoord kan ik inkomen, als die Murphy zijn duivels loslaat, dan is goede en juiste raad duur !! in ieder geval dank voor het antwoord. Wat uw tweede antwoord betreft, daar had ik ook reeds aan gedacht, er werden mij elders aanbevolen om bepaalde KB's te verwijderen, heb dat uitgevoerd maar heeft niets geholpen, intussen hebben die KB's hun plaatsen terug ingenomen.
- Aan J.W. ; Eveneens bedankt voor uw antwoord. Hetgene wat u door Brother werd overgemaakt, een hele boterham welke ik later wil uitproberen, ik laat jullie zeker iets weten bij een gunstig gevolg.
- Aan Johnny Five, ook dank voor het antwoord, De voorgestelde bewerkingen heb ik, dacht minstens 3x uitgevoerd zonder enig resultaat. Ik gebruik nagevulde cardriges, sinds ik print, en dat zijn vele vele jaren, zonder enig probleem sowat !!
- Aan Tuts, ook dank u wel, maar het door u gegeven update is niet van toepassing op mijn pc, dat is het antwoord bij instaleren !?

Het is en blijft een triestige situatie ! Ik blijf ondanks alles zoeken op een oplossing, een oplossing moest die er komen ik jullie zeker zal meededelen. Toch moet ik toegeven dat het mij begint te enerveren, zelfs zodanig dat ik ga zoeken naar een ander systeem, welke ?
Groeten Heinz
ps. Mocht U intussen nog een mogelijke oplossing vinden, van harte welkom. ✍?
 
Ondanks alle goedgemeende hulp, niets kreeg of krijgt mijn twee printers aan het werk, t.t.z. het afdrukken met zwarte inkt, integendeel, wij hebben alles uit de kast gehaald tot zelf onze geldbeugel, we hebben maar een nieuwe gekocht, tot ieders tevredenheid, het is een Brother MFC-J890DW. Aan ieder die een steentje bijgedragen heeft om een evt. antwoord te vinden (helaas) een dank je wel. Grt Heinz.
Misschien een onderdeeltje van een Canon ip7250 of Brother DCP-385C nodig en niet te vinden, geef een seintje. !! :unsure:
??

Dit item mag wat mij betreft gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan