Windows 10 Foutmelding bij activeren Windows Mail via Google account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beste mensen,
Ik probeer mijn Windows Mail in te stellen op mijn zojuist geïnstalleerde Windows 10 via mijn Google account. Dat lukt helaas niet, om dat ik op het einde van de procedure en nadat ik mijn Google account gegevens heb opgegeven, een venster krijg, waarop ik mijn gebruikelijk "verzendnaam" dien in te vullen. Wanneer ik dat echter gedaan heb, krijg ik een venster met een foutmelding (zie bijgevoegde afbeelding). Ik begrijp niet hoe dit kan, want ik heb dit eerder gedaan en toen ging het wél goed. Kan iemand mij s.v.p. verder helpen ? Ik hoor het nog graag,
Met vr. groet,
Cor Jansen

Naamloos.png
 
Oplossing
Open Start > Instellingen > Apps > Apps & functies
Scroll naar beneden naar Mail
Selecteer het
Klik op Geavanceerde opties
Klik op Reset

Opnieuw opstarten

Controleer de Store op updates

Open Start, typ: powershell
Klik met de rechtermuisknop op powershell
Klik op Uitvoeren als beheerder

Typ in bij de prompt OF Kopieer en plak deze één voor één: (Druk op enter na elk)
Get-AppxPackage Microsoft.windowscommunicationsapps | Remove-AppxPackage

Mail en agenda ophalen - Microsoft Store

je vind alles terug hier...
volgens MicroSoft & Google wijst dit op een update fout ...
verscheidene/meerdere herstel remedies mogelijk oa: windows update herstarten ... SFC-scan ... ... een (inplace-repair/install) MET behoud van je apps en gegevens.
 
ik begrijp hier niet goed wat jij tracht te doen ..
ik startte hier juist de mail app op van Windows 10 .. vervolgens klikte ik op instellingen en koos ik voor accounts beheren in de mail app
probleemloos kon ik hier mijn google email adres toevoegen en diende ik ook het googlewachtwoord ter bevestiging in te geven ..vervolgens klikte ik op gereed en aanstonds werden de mails van mijn google email adres opgehaald ..

*het scherm een account toevoegen word blijkbaar niet geladen bij u ..
Ashampoo_Snap_maandag 7 juni 2021_17h13m42s_001_.jpg

*indien zo dien je deze af te sluiten en open je deze optie opnieuw ..
 
Excuses voor mijn late reactie. en bedankt voor de suggestie. Voor Qtxe: Zoals ik al eerder vermeldde; ik heb de procedure voor het aanmelden met een Google account bij "Mail" hiervoor al eerder en bij andere gelegenheden, meerdere malen gedaan. Steeds zonder problemen. Nu krijg ik steeds, wanneer ik mijn "gebruikelijke verzendnaam" invul in het daarvoor bestemde venster, deze foutmelding want op dat moment ontstaat er kennelijk het probleem. De procedures die vivy voorstelt, lijken mij op dit moment nog te ingrijpend. Wellicht dat ik dat nog ga doen op een later moment. en Philip; ik hoef geen nieuw account te maken, dat is er n.l. al en dat heb ik ook niet proberen te doen. Ik hoop hier nog andere (minder ingrijpende) suggesties te krijgen.
Vriendelijke groet,
Cor
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
..........en ineens, zonder aanwijsbare reden, word mijn verzendnaam wél geaccepteerd. Ik begrijp er niets van❓❓❓❓, maar ben wel blij dat e.e.a. nu wel werkt. Nogmaal mijn dank voor jullie suggesties. Met vriendelijke groet,
Cor
 
Open Start > Instellingen > Apps > Apps & functies
Scroll naar beneden naar Mail
Selecteer het
Klik op Geavanceerde opties
Klik op Reset

Opnieuw opstarten

Controleer de Store op updates

Open Start, typ: powershell
Klik met de rechtermuisknop op powershell
Klik op Uitvoeren als beheerder

Typ in bij de prompt OF Kopieer en plak deze één voor één: (Druk op enter na elk)
Get-AppxPackage Microsoft.windowscommunicationsapps | Remove-AppxPackage

Mail en agenda ophalen - Microsoft Store

je vind alles terug hier https://answers.microsoft.com/en-us...er-i-try/e990b81f-90c6-4543-87a1-082f5493b04c
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan