Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Had een 20tal foto's op mijn smartphone staan en die zijn opeens verdwenen. Als ik de mappen bekijk zijn ze nergens terug te vinden.
Neem ik een nieuwe foto, dan is die wel beschikbaar in de gewone map. De vorige foto's stonden ook in diezelfde map maar nu dus verdwenen.
Kan ik die nog terughalen?
 
Ligt er aan waar de foto's stonden opgeslagen.
In het geheugen van de smartphone zelf of op het micro SD kaartje.
Dit Micro SD kaartje past in een adaptertje en kan daarna in het SD slotje of kaartlezer van een pc gestoken worden. Daarna een recovery programma laten draaien en meestal is daarna veel terug te halen.

https://www.conrad.nl/nl/transcend-...op&gclid=COXMs4zkmMYCFY7ItAodBaUB0w&WT.srch=1

Dat is niet het probleem. Ik weet exact in welke map die opgeslagen waren. De map bereiken is mogelijk via aansluiting op pc. Staan niet op micro-sd kaartje.
Trouwens als ik een nieuwe foto neem, wordt die ook in die map opgeslagen.De nieuwe foto's zijn wel bereikbaar net zoals deze voorheen die nu verdwenen zijn.
 
werden de foto's niet gewoon per ongeluk verwijderd uit deze map waarin ze waren opgeslagen ....immers zeg je dat een nieuwe foto wel in deze map terecht komt ...
je kan desgewenst ook het kaartje scannen en zo de foto's terug halen met I-care data recovery of het programma dat door Luc aangeprezen werd ... zie hier
 
Mik, foto's sla je best altijd op op de Sd kaart.Zo gebruik je je intern geheugen niet om je foto's op te slaan. Maar een antwoord op je vraag is dat niet he.
 
Mik, foto's sla je best altijd op op de Sd kaart.Zo gebruik je je intern geheugen niet om je foto's op te slaan. Maar een antwoord op je vraag is dat niet he.

Lijkt mij ook de meest veilige manier.
 
Mik, foto's sla je best altijd op op de Sd kaart.Zo gebruik je je intern geheugen niet om je foto's op te slaan. Maar een antwoord op je vraag is dat niet he.

Ok, maar hoe verander je de map waarin de bestanden moeten worden opgeslagen?
 
Ok, maar hoe verander je de map waarin de bestanden moeten worden opgeslagen?

via de instellingen van de smartphone welke jij gebruikt ..
enerzijds vermeld je nergens het merk /model van deze smartphone... best dat dit ergens in de handleiding vermeld sta.
 
via de instellingen van de smartphone welke jij gebruikt ..
enerzijds vermeld je nergens het merk /model van deze smartphone... best dat dit ergens in de handleiding vermeld sta.

Medion P5001
 
Mik, je start je fototoestel van je gsm op.
Daar ga je naar je instellingen en daar moet je normaal gezien je opslag plaats kunnen bepalen.
 
Bij mijn GSM is dit te vinden bij instellingen / applicaties en daar staat de camera tussen. Hier kan ik aanvinken waar ik de foto's wil opslaan.
 
Sorry, maar geen van beide opties toont me de locatie die ik kan aanpassen. In de Aps staat het fototoestel niet en in instellingen van camera geen locatie voor bestand.
Android is een mooi systeem, maar een handleiding voor alle aps.... dat is wat anders om te vinden.
 
Dan weet ik het ook niet bij dit toestel.

Ik heb dit gevonden voor een andere Medion Smartphone. Kijk eens of je dit ook hebt en of je daar iets kunt veranderen.

Het apparaatgeheugen beheren
Tik op de toets Home > toets Menu > Instellingen > Opslag. U kunt informatie over de ruimte op de
microSD-kaart en de opslagruimte op de telefoon bekijken en beheren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan