Windows 10 foto's in plaats van pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Magistermagic

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Is er een mogelijkheid om een foto te zien als map, in plaats van een pictogram van een map in windows 10.
Met xnview zie ik automatisch 1 foto op mijn afbeeldingsmappen, zoals ik ook heb ingesteld. Kan ik dat in windows verkenner ook verkrijgen?

Het is voor mijn externe hdd die gevuld wordt met hoofdzakelijk: films, zo zie ik direct aan de foto's wat er in de mappen zit.
 
Beste,

Dit doe je als volgt:

- Kies eerst je afbeelding en converteer deze naar picto formaat via HIER (kies wel het juiste formaat (PNG\JPG.....) - to ico).
- Klik rechtermuisknop op de gewenste map.
- Kies: Eigenschappen.
- Klik op: Aanpassen, kies: Andere pictogram.
- Klik op: Bladeren, en kies jouw afbeelding (ico).
- Laatste stap: Toepassen + ok.

Belangrijk: Ik ben niet zeker of dit wel gaat werken met de mappen van een externe schijf (omdat die schijf op meerdere computers gebruikt kan worden en die instelling van jouw afbeelding waarschijnlijk niet mee opgeslagen zal worden).
 
het is niet mogelijk om de afbeeldingen map een ander pictogram te geven ..
de onderliggende mappen daar een tegen kun je dan wel een ander pictogram geven ..
 
Beste,

Dit doe je als volgt:

- Kies eerst je afbeelding en converteer deze naar picto formaat via HIER (kies wel het juiste formaat (PNG\JPG.....) - to ico).
- Klik rechtermuisknop op de gewenste map.
- Kies: Eigenschappen.
- Klik op: Aanpassen, kies: Andere pictogram.
- Klik op: Bladeren, en kies jouw afbeelding (ico).
- Laatste stap: Toepassen + ok.

Belangrijk: Ik ben niet zeker of dit wel gaat werken met de mappen van een externe schijf (omdat die schijf op meerdere computers gebruikt kan worden en die instelling van jouw afbeelding waarschijnlijk niet mee opgeslagen zal worden).
Veel te omslachtig voor mij. Moet dan honderd mappen en meer, één voor één veranderen.
Ten tweede, na het converteren tot "ico" zie ik nergens een downloadknop, alleen via dropbox of google drive.
 
Niet iedereen zoekt enkel naar gratis, maar het klopt dat het dan beter meteen vermeld wordt ...
Nu ja, heb je toch een puntje algemene kennis mee opgedaan hé ... :cool:
 
Ik begrijp niet dat mensen mij dat hier aanraden terwijl ze weten dat het betalend is want anders kan je het niet downloaden.
Heb al een andere gevonden, gratis!
Als je de vraag stelt, kan je dan niet evengoed vermelden dat je gratis soft zoekt? En mag een ander dan ook meegenieten van wat Jij hebt gevonden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan