Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo:

Wie heeft er voor mij een afdoende antwoord,het gaat nl over het volgende:

Ik heb een nieuw moederbord gekocht de Asrock990FX Extreme 4,daar zit ook een floppy aansluiting op.
Nu zullen er veel mensen zijn die zeggen wat moet je in deze tijd nog met een floppy,daar hebben ze wel gelijk in,maar het is voor mij pure nostalgie en daarom zou ik ook graag hebben dat deze werkt.
Ik heb hem aangesloten en al van alles geprobeerd met de platte floppykabel,maar hij word niet aangegeven bij de opstart apparaten.
Ik heb er Windows 8 nu opstaan,maar met Windows 7 werd hij ook niet aangegeven,terwijl de kaartlezer die eraan gekoppeld zit wel word aangegeven en die werkt perfekt.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen,bij voorbaat dank.

Grts: Wim
 
blz 30 van 70 handleiding.
https://www.dropbox.com/s/m9ybanolqjhh3mc/990FX Extreme4.pdf

FDD connector.png
 
hallo qtex,ik weet het merk niet van de cardreader,maar met alle respect,het is de cardreader niet die problemen geeft,het is de floppydrive

ik weet wel dat het de floppy is die niet wilt werken ....maar aangezien deze onderdeel uitmaakt van 1 geheel moet er nu gezocht worden naar een algemeen probleem : dit is waarom de floppy niet herkend word !
zelf denk ik eerder dat je niet al de fucties kunt benutten en dat je een keuze diende te maken tussen de verschillende opties ! **dit wil ik dan ook via het net achter halen en daarom vraag ik dus om het merk .
 
sorry qtex,ik heb nog gekeken naar het merk maar ik kan geen naam vinden,ik heb ook ondertussen verschillende andere flatkabels geprobeerd,maar allemaal met hetzelfde resultaat,de floppydrive word niet herkend
 
Dit is eigenlijk uw type apparaat.

floppy.jpg


Omdat dit geen gewone floppydrive is, is platte FDD kabel niet nodig.
Op uw moederbord zitten 2 USB connectors, en op één van die USB connectors moet ook de floppy drive aangesloten worden.
 
hallo swake,dit is niet dezelfde,hij ziet er wel zo ongeveer uit,want bij die van mij moet wel een floppykabel aan,er zit alleen een usb kabeltje aan de cardreader en dat werkt wel.Bij die van mij zit de floppy boven en daaronder 4 kaartsleuven.ik kan het ook niet anders uitleggen.
 
wel deze afbeelding komt van de bron vermelding eerder al gepost ...vanwaar denk je dat al de foto's komen die in dit topic werden geplaatst ... zie bericht #25
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan