Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo:

Wie heeft er voor mij een afdoende antwoord,het gaat nl over het volgende:

Ik heb een nieuw moederbord gekocht de Asrock990FX Extreme 4,daar zit ook een floppy aansluiting op.
Nu zullen er veel mensen zijn die zeggen wat moet je in deze tijd nog met een floppy,daar hebben ze wel gelijk in,maar het is voor mij pure nostalgie en daarom zou ik ook graag hebben dat deze werkt.
Ik heb hem aangesloten en al van alles geprobeerd met de platte floppykabel,maar hij word niet aangegeven bij de opstart apparaten.
Ik heb er Windows 8 nu opstaan,maar met Windows 7 werd hij ook niet aangegeven,terwijl de kaartlezer die eraan gekoppeld zit wel word aangegeven en die werkt perfekt.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen,bij voorbaat dank.

Grts: Wim
 
als jij in de bios zit , zie je dan de floppy drive vermeld tussen de opstart mogelijkheden ?
indien dit niet het geval is dien je de driver te installeren die ik u eerder al aanbeveelde (zie bericht #12)
 
#2

1. Als je de computer aanzet en het led lichtje van de floppy blijft branden , is de platte floppy kabel verkeerd aangesloten op de connector van het moederbord of op de connector van de floppy.
2. Staat waarschijnlijk Floppy of FDD als Disabled ingesteld in je BIOS. Deze moet je dan instellen op Enabled.

#3
Wanneer ik de computer aanzet dan brand het lichtje even en gaat dan weer uit.
In de bios staat alles van de floppy als enabled.
Dus daarom begrijp ik het ook niet waarom hij niet word aangegeven.

Bij het aanzetten van de computer gaat het led lichtje even aan en uit. De connectiekabel is dus goed aangesloten.
In het Bios staat FDD op Enabled : Staat dus op actief en is dus ingeschakeld.
Het probleem moet volgens mij wel degelijk in windows8 gezocht worden.
 
liawi gaat om zo een apparaat : gewone floppy drive

floppy.jpg


Of multifuncitoneel apparaat (floppy+ cardreader)

HRU-215A3%20main.jpg
 
sorry ,ik weet niet hoe je deze moet installeren aangezien er dus géén .exe vermeld word ...en kan dit zelf ook niet nagaan ...
ik krijg een fout melding als ik verder klik op de link vermeld bij die driver " installation guide "
**denk echter dat je deze via een cd moet installeren !
 
van welk merk is de Multifunctionele card reader dan die jij bezit ....

is het toevallig de deze Scythe "YD Series" Floppy Plus 18-in1 Card Reader Combo Drive

dan kun je deze aansluiten op 2 verschillende manieren ...
1 via een mini usb welke je in de reader aansluit en via een usb poort .
2..via een mini usb poort in de reader en via een aansluiting op het moederbord .
Ashampoo_Snap_2013.08.31_15h53m43s_011_.png ( de kabels zijn er normaal gezien dan ook voorzien bij aankoop )
bron
 
Hallo swake,het gaat om de tweede,dus floppy + cardreader,de cardreader werkt prima en word gewoon aangegeven maar de floppy niet

Ik had zoal wat het vermoeden dat het om dit apparaat ging. Eigenlijk is dit een samengesteld USB apparaat.
Als je naar start > computer gaat , welke stations krijg je daar allemaal te zien buiten je HD en CD/DVD apparaat.
Ga ook eens naar apparaatbeheer > en klik daar op het pijtje Universal Serial Bus-controllers om open te vouwen.
Welke apparaten worden daar allemaal vermeld. Plaats eventueel eens een screenshot.
 
hallo swake; als ik dan in beeld op verborgen items klik dan krijg ik de 4 apparaten van de cardreader,en de floppy is nergens te zien.
Maar het is ook een floppy en cardreader in 1,deze zijn met elkaar verbonden,dus ze zijn niet los van elkaar.Ik zou niet weten hoe ik een screenshot moet plaatsen.
 
hallo qtex,het is het witte kabeltje,de plug gaat aan de cardreader en de usb aansluiting zit op een usbaansluiting op het moederbord en die werkt perfekt.
Maar de floppy is nergens te zien.
 
de bedoeling van de witte kabel is om deze via de mini usb aan te sluiten aan de cardreader en de platte zwarte stekker op je moederbord en niet andersom zoals jij beweerd !
Ashampoo_Snap_2013.08.31_16h23m32s_012_.png
 
er zit geen mini usb op de cardreader,maar de cardreader is het probleem niet,de cardreader werkt perfekt,de floppy dat is het probleem,daarvan is het stroomkabeltje goed en de flatkabel ook neem ik aan,want die is bij het moederbord meegeleverd,en die heb ik vorige week pas gekocht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan