Windows 10 firemin

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi
Ik heb al met dit programma al problemen gehad, heb het dan verwijderd maar nu is het blijkbaar terug,staat in de taakbalk en kan het niet verwijderen.
Het staat niet in program files (x86) staat niet tussen mijn programma' in de startlijst
"C:\Program Files\Rizonesoft\Firemin\unins000.exe" deze cmd werkt ook niet, zie tweede foto
eerst foto zegt dit:
64aac918b0bab-ikj_krijg_deze_melding_als_ik__firfox_%2Copstart.png

volgende foto zegt dit als ik de cmd wil uitvoeren:
64aac95a091d8-dat_krijg_ik_met_het_cmd_uit_te_voeren.jpg


misschien als er iemand een de laatste versie stuurt ik krijg hem niet vast zonder andere programma's mee te downloaden, dan kan ik hem installeren over die oude en dan zo verwijderen
thanks, tenzij er iemand een andere oplossing heeft.
 
bij mij geeft Malwarebytes dit aan als een verdacht proces maar ik lees op de site
dat dit mogelijk is, gebruik jij dit ook wivy

wat is de eerste rode opmerking in post#1??
vanwaar komt die
 
dit krijg ik soms ook als ik firefox opstart of als hij eens spontaan sluit en terug opstart, het staat in een Word document, kon het anders niet vastleggen
 

Bijlagen

  • bij opstart firefox.docx
    34.5 KB · Weergaven: 58
Niet te installeren bedoel je, maar als ik firemin gebruik gebruikt hij toch veel geheugen hoor, ofwel was hij corrupt gezien de foutmeldingen. Dus als ik surf draagbare insteken (moet dat een aparte USB zijn) en ook instellen zoals bij een vaste versie?
 
@mdc1756:
ik gebruik dit niet!
Een POP is een potentieel ongewenst programma.
herinstaleren, her op starten en terug de-instaleren, op de juiste wijze! of met revo-uninstaller.
es kijken tussen add-ons en/of extenties of het er niet tussen staat: eventueel verwijderen.
 
Het staat niet in program files (x86) staat niet tussen mijn programma' in de startlijst
Het wordt dan ook volgens de screenshot niet gestart door Windows, maar wel door Firefox.
Ergens in Firefox moet dit dus staan : extensie ? met een opstartcommando.

De installatie ervan op je PC is echter niet meer OK en dus krijg je een foutmelding.
Die moet je vinden en ongedaan maken.
 
dit krijg ik soms ook als ik firefox opstart of als hij eens spontaan sluit en terug opstart
MB vertelt je duidelijk dat het gewraakte proces IN de exe van Firefox zit.
Die Firemin is dus geinjecteerd in Firefox zelf !

Dus moet je volgens mij FF de-installeren en opnieuw installeren om er vanaf te geraken.
 
@mdc1756:
ik gebruik dit niet!
Een POP is een potentieel ongewenst programma.
herinstaleren, her op starten en terug de-instaleren, op de juiste wijze! of met revo-uninstaller.
es kijken tussen add-ons en/of extenties of het er niet tussen staat: eventueel verwijderen.
het staat nergens bij, ook niet als ik revo-uninstaller gebruik, ook niet tussen de add-ons en apps.
Ik heb gisteren malware nog eens laten draaien en die heeft 4 bedreigingen gevonden heb die werwijderd en het icoontje is ook weg van firemin.
 
heb malwarebytes nog eens laten draaien en die heeft 3 bedreigingen gevonden(Firemin)
heb deze verwijderd en sinds geen opmerkingen meer gehad.

Als eens naar het Word document gekeken, dat heeft niets met Firemin te maken maar kan het ook niet vinden

thanks

ed
 
zie #8.

MB detecteert een POP (en nu weet je wat dat is) in het hoofdbestand van je Firefox.exe !
Wat het is hebben we het raden naar, het kan ook een valse positief zijn, maar MB vindt dat er een probleem is.
 
Niet te installeren bedoel je, maar als ik firemin gebruik gebruikt hij toch veel geheugen hoor, ofwel was hij corrupt gezien de foutmeldingen. Dus als ik surf draagbare insteken (moet dat een aparte USB zijn) en ook instellen zoals bij een vaste versie?
Draagbaar (portable) betekent letterlijk dat het draagbaar is en je het dus kan gebruiken waar je wil.
Als jij dat liever altijd ter beschikking hebt op je HDD/SSD zet je het gewoon daarop.
Wil je het meenemen naar een andere computer dan zet je het op een USB, CD(r), DVD(r), externe HDD.... en draagt het mee naar waar je het wil gebruiken.
(CD(r)/DVD(r) hangt ervanaf of er al dan niet gescheven moet kunnen worden, vroeger werkten portable progs op CD/DVD toch vaak zonder problemen.)

Ivm je Word document, als je FF geïnfecteerd is en wil verbinden met 'www.addonsearch.net ' dan komt MB in actie omdat die het als een ongewenst iets beschouwt.
Als het na cleanen nog gebeurd, sommige websites voeren scripts uit, mogelijk door eerst iets aan te klikken, die je ook naar bv ' www.addonsearch.net ' willen leiden wat MB dus ook weer tegenhoud.

Zoals @wivy al zei, POP = ONGEWENST
 
Laatst bewerkt:
Het wordt dan ook volgens de screenshot niet gestart door Windows, maar wel door Firefox.
Ergens in Firefox moet dit dus staan : extensie ? met een opstartcommando.

De installatie ervan op je PC is echter niet meer OK en dus krijg je een foutmelding.
Die moet je vinden en ongedaan maken.
ik dacht dat je het hier had over Firemin
 
Had ik er ook over, tenminste over de 'sporen' die FireMin in je FF heeft achtergelaten.
ik sluit me aan bij wat @Deus zegt en herhaal dus mijn vroeger advies : FF eraf, grondig kuisen en herinstalleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan