Fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit kan vermits het opstarten via een installatie cd en vervolgens een verse installatie te doen .. denk er aan om in je bios aan te geven om vanaf de cd/dvd drive op te starten .. tevens die je dan ook een licentie te hebben om deze te activeren
zoals L.P. ook vraagt had je meer gegevens mogen vermelden betreffende het merk pc ..
indien dit een merk pc is zoals Acer of HP dan is er wellicht een recovery partitie aanwezig in veronderstelling dat er nooit een ander besturingssysteem heeft opgestaan !
**ook ik wil je er op wijzen dat XP kwetsbaar is geworden als je hiermee ook het internet opgaat ..gebruik je deze zonder dat deze verbinding maakt dan kun je het overwegen indien bepaalde software enkel te gebuiken is onder XP.
 
Wat een overweldigende informatie geef je.

Kan alleen bij een merk PC maar je hebt toch een back-up?

En waarom nog XP? erg kwetsbaar geworden.
Eigenlijk terug naar fabrieksinstellingen om dan te schenken aan een schooltje, alwaar de aankomende jeugd kan leren typen,
Maar indien onmogelijk, OK, ik ben niet in het bezit van een CD, PC = HP Compaq, en deze staat al enkele jaren in een hoekje te verkommeren,
 
Hallo Lange pier,

met alle respect voor je staat van dienst, "maare";), is Linux nu echt een OS om kinderen op te leren "computeren"?
Zelfs voor iemand als mij die reeds 40 jaar op PC zit is Linux nog steeds een moeilijk OS (ik zeg niet dat het een slecht OS is, hoor..)

Enig voordeel: jonge mensen die geen Windows kennen, en ook zeer veerkrachtig en leergierig zijn, zullen Linux sneller bedwingen dan mij.

Just my 2 eurocents

Groeten,

Romy
 
alwaar de aankomende jeugd kan leren typen
Dan is de doelstelling verkeerd weergegeven...

Maakt toch allemaal geen ... uit waarin je typt, in Windows of via een Office in een Linux omgeving.
Als je ze wil later leren om softwarematig met computers om te gaan ook niet, zijn beide met gui's,
Zijn besturingssystemen, niet meer en niet minder, ben met pensioen heb je er totaal geen moeite mee, alles staat voor je neus en kinderen werken al met Android, op de Linux kernel gebaseerd met Java, OSX is ook een Linux based OS.

Maar ja, als je zelf bent vastgeroest in alleen Windows wil niet zeggen dat die gasten het gewoon snel oppakken, kun je wat van ze leren, met alle respect.;)
 
Hallo lange pier,

Maar ja, als je zelf bent vastgeroest in alleen Windows wil niet zeggen dat die gasten het gewoon snel oppakken, kun je wat van ze leren, met alle respect.;)
dat heb ik zelf ook als opmerking bij mijn reactie geplaatst:
Enig voordeel: jonge mensen die geen Windows kennen, en ook zeer veerkrachtig en leergierig zijn, zullen Linux sneller bedwingen dan mij.
Daarover zijn we het hopelijk eens.

Groetjes,

Romy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan