Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste helpers een vraagje.
Ik ben zo dom geweest Rohos te installeren een wachtwoord te geven in de hoop mijn usb stick te kunnen beveiligen.
Mijn usb stick is nog niet beveiligd maar ben wel ongewild een externe harde schijf (F) uit het zicht verloren.
Als mijn laptop opstart zie ik alles behalve mijn externe harde (F) schijf.
Ik heb alle opties bekeken zelfs tot de bios toe.
Ik heb de schijf uitgeschakeld en opnieuw aangesloten maar helaas.
Nergens een externe harde schijf (F) te vinden.
Formateren van F gaat ook niet al dacht ik dan doe ik dat even, maar ook dan is die schijf (F) niet te zien dus formateren gaat ook niet.
Al mijn andere externe schijven werken behalve die (F) schijf.
Ook de (F) schijf aansluiten op een andere pc verhielp het probleem niet.
Ook daar was de (F) schijf niet te zien. (nergens).
Het enige wat ik aan de (F) schijf zie dat is dat bij aansluiten een lampje knippers alsof hij actief bezig is.
Ik hoor heel zacht en voel ook de schijf draaien maar zichtbaar op mijn scherm worden ho maar.
Iemand enig idee hoe ik die schijf weer ergens in mijn laptop zichtbaar kan maken, want ik heb niet het idee dat hij stuk is.
Rohos (een stickbeveiliging software) durf ik niet meer opnieuw te installeren want wie weet wat ik dan weer kwijtraak.
Alvast bedankt voor het meedenken
Groetjes
Crimpak
 
je heb dus een internet security pakket afgesloten met een abbo en daar betaal jij 250€ voor ...
de AVG Protection voor pc heeft hetzelfde aanboord als wat jij laat zien op je afbeeldingen ...en dit voor ⅕ van uwe prijs ...

*daarbij laat jij anderen toe in je pc rond te kijken ...
wellicht heb je er ook persoonlijke bestanden op staan ...
 
Hoi Qtex, klopt wat je zegt.
Maar de service die zij leveren daar kan AVG niet aan tippen en dat was voor mij het grote verschil. Ik heb niet zulke beste ervaringen qua service met AVG. Die ik niet zal benoemen want anderen zijn waarschijnlijk enthousiast over AVG, maar het programma dat ik nu heb stijgt AVG in diverse zaken ver te boven. Dat zit hem wat mij betreft vooral aan de servicekant. Persoonlijke bestanden staan niet op mijn laptop en voordat ik contact maak ontkoppel om inkijken te voorkomen al mijn externe schijven. Ik ben daar heel secuur in en daarom doe ik ook niet aan al die socialmedia mee. Onvoorstelbaar wat mensen van hun privé de ether ingooien. Dus daar let ik wel op. Zo heeft ieder zijn dingen waarom hij wel met de een maar niet met de ander in zee gaat. Maar inhoudelijk heb je gelijk. AVG is goedkoper en de programma's lopen niet uiteen. Ik zie echter wel verschil in de resultaten die beide softwareprogramma's laten zien als ze aan het werk zijn. Waar dat in zit weet ik niet, maar bij die software die ik nu heb hoef ik geen ander programma op te starten om toch de laatste restjes te verwijderen die zijn blijven zitten en die ik kwijt wilde. Zo zie je maar weer dat ieder zijn ervaringen en voorkeur heeft maar toegegeven het is niet goedkoop. Misschien krijgt AVG nog wel eens een kans als mijn abonnement dat ik nu heb afloopt.
Groetjes en fijne avond
Crimpak
 
Even terzijde. Die encryptie software zoals Rohos kan niet de oorzaak zijn dat je externe harde schijf nietmeer herkend wordt. Encryptie software kon hooguit het bestandsysteem op je medium encrypteren. Maar de hardware moet nog altijd herkend worden door een/je computer. Wanneer dit niet het geval is, gaat het eerder om hardwarefalen.
 
Hallo DDragon80,
ik had al aangegeven dat ik waarschijnlijk zelf iets niet goed heb gedaan met Rohos dus ik denk zoals eerder al werd geadviseerd door de helpende handen van PCtuts ik moet kijken naar de hardware zelf cq de bekabeling en ik denk dat het inderdaad daaraan ligt. Dus die bekabeling ga ik eerst vervangen en kijk dan wat het effect is. Ik kan me ook niet voorstellen dat een erkend computerblad iets aanbeveelt waarmee de gebruiker de boot ingaat. Ik zal bij de installatie best wat over het hoofd hebben gezien want kennelijk is Rohos een erg simpel programma volgens dat blad. Desalniettemin is mijn USB stick dus nog steeds niet beveiligd omdat ik niet verder durf met Rohos.
Toch bedankt voor je informatie DDragon en een fijne avond verder
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan