Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste helpers een vraagje.
Ik ben zo dom geweest Rohos te installeren een wachtwoord te geven in de hoop mijn usb stick te kunnen beveiligen.
Mijn usb stick is nog niet beveiligd maar ben wel ongewild een externe harde schijf (F) uit het zicht verloren.
Als mijn laptop opstart zie ik alles behalve mijn externe harde (F) schijf.
Ik heb alle opties bekeken zelfs tot de bios toe.
Ik heb de schijf uitgeschakeld en opnieuw aangesloten maar helaas.
Nergens een externe harde schijf (F) te vinden.
Formateren van F gaat ook niet al dacht ik dan doe ik dat even, maar ook dan is die schijf (F) niet te zien dus formateren gaat ook niet.
Al mijn andere externe schijven werken behalve die (F) schijf.
Ook de (F) schijf aansluiten op een andere pc verhielp het probleem niet.
Ook daar was de (F) schijf niet te zien. (nergens).
Het enige wat ik aan de (F) schijf zie dat is dat bij aansluiten een lampje knippers alsof hij actief bezig is.
Ik hoor heel zacht en voel ook de schijf draaien maar zichtbaar op mijn scherm worden ho maar.
Iemand enig idee hoe ik die schijf weer ergens in mijn laptop zichtbaar kan maken, want ik heb niet het idee dat hij stuk is.
Rohos (een stickbeveiliging software) durf ik niet meer opnieuw te installeren want wie weet wat ik dan weer kwijtraak.
Alvast bedankt voor het meedenken
Groetjes
Crimpak
 
Hoi Qtex,
bedankt voor je snelle reactie. Ik heb die software die je noemde geïnstalleerd en zijn werk laten doen maar die ziet ook geen externe schijf (F).
Wat me opvalt aan de externe schijf is dat het controlelampje blijft knipperen terwijl het normaal gesproken zou moeten blijven branden en niet knipperen.
groetjes
Crimpak
 
je zegt ik heb die zijn werk laten doen !
wat word daarmee bedoeld ..

de externe schijf werd door uzelf niet geformateerd omdat dit niet kon !
m.a.w. deze heeft nog steeds de letter F
zie je deze schijf vermeld staan in apparaatbeheer ...
*indien deze daar vermeld staat dan staat deze onder de naam van de schijf zelf ..*bv : Seagate Portable USB Device !
indien deze dus wel via apparaatbeheer te zien is dan zou deze ook via de A.P.A. te zien moeten zijn ..!
indien deze wel te zien is in apparaatbeheer en je ziet deze dus niet in de verkenner maar wel via schijfbeheer dan heeft deze denkelijk een RAW indeling gekregen ( Windows kan hier niets mee ! )
als blijkt dat deze een RAW indeling heeft gekregen kan het ook zijn dat deze ook de schijfletter ontbreekt in de A.P.A.
plaats eens indien mogelijk een printscreen ...van schijfbeheer en van A.P.A. om meer duidelijkheid te krijgen .

*je opmerking van het flikkeren kan 2 betekenissen hebben ..
1...de schijf is bezig met een bewerking !!
2...de schijf tracht zich te installeren maar ondervind hierbij een probleem ...( blijft het flikkeren aanhouden ) dan gebruik eens een andere bekabeling !
 
Hoi Qtex met zijn werk laten doen bedoel ik Aomei.p.a. laten draaien maar die zag de F schijf ook niet.
De schijf is ook niet te zien in apparaatbeheer.
Schirmfoto_2015-06-19_054426.jpg
In de printscreen staat boven de C schijf nog iets wat ik niet herken met een * maar of dat de F schijf is betwijfel ik want mijn F schijf is iets van 3TB opslagmogelijkheid.
De F schijf staat inmiddels 2 dagen met een knipperlichtje je zou verwachten dat hij dan toch een keer klaar is. Ik heb de F schijf ook nog aangesloten op een andere pc maar krijg ik dezelfde effecten mee. Geen F schijf zichtbaar of bereikbaar.
Groetjes
Crimpak
 
de 100MB boven de C is dus deze die door het systeem is gereserveerd ...daar is vroeger een letter aan toegewezen geweest en daardoor zie jij hier nu een sterretje ...( dit sterretje is weg te halen indien jij dit wilt ).

je vermeld dat de F schijf ook eens aangesloten werd op een andere pc wel indien jij deze in een eerdere stadium heb los gekoppeld terwijl deze eerder nog met een bewerking bezig was dan heeft deze 3TB schijf nu wellicht een RAW indeling gekregen ... je mag nooit een media los koppelen terwijl deze in gebruik is ... in het slechtste geval is de schijf niet meer te benaderen !
*daarom ook eerder de vraag heb jij al eens een andere bekabeling geprobeerd of een andere usb aansluiting op de laptop...
heeft deze externe schijf zijn eigen voeding ?

hopelijk stonden er geen al te belangrijke gegevens op deze schijf ...
 
Hoi Qtex,
Dat sterretje zit me dan niet in de weg.
Ik heb de schijf pas losgekoppeld toen ik hem mocht verwijderen dat was me bekend.
De schijf heeft een eigen voeding.
Ik ga morgen eerst maar eens nieuwe bekabeling kopen en kijken of dan het probleem opgelost is want een andere USB aansluiting had ik ook al geprobeerd maar dat bood geen oplossing.
Dus er zit niets anders op dan andere bekabeling te proberen en als dat morgen ook niet de oplossing is dan is de schijf verloren.
Helaas het is niet anders.
Ik gebruikte hem als archiefopslag dus ben wel e.e.a. kwijt op deze schijf dan maar daarmee vergaat de wereld nog niet al zou het wel jammer zijn.
Gelukkig heb ik de belangrijkste archiefzaken ooit eerder ook op cd-'s gezet dus echt alles kwijt ben ik niet.
Zodra ik meer nieuws heb dan hou ik je daar van op de hoogte.
Bedankt voor je hulp tot zover en ik laat nog van me horen of ik het nog op heb kunnen lossen met nieuwe bekabeling.
Met vriendelijke groet
Crimpak
 
Ik ken Rohos niet, of in iedergeval nooit gebruikt, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dit soort beveiligingssoftware een externe schijf van de aardbodem doet verdwijnen.

Je kunt nog iets anders proberen, ga eens naar apparaatbeheer via het configuratiescherm of vul bij start in hdwwiz.cpl
Zorg ook dat alle USB apparaten verwijderd zijn, behalve een eventueel USB keyboard en muis natuurlijk.
Ga nu naar Universal Serial Bus Controllers en klap dit uit.
Ga op Genelic USB Hub staan met rechtermuisklik en kies voor Installatie ongedaan maken.
Doe hetzelfde voor USB Apparaat voor massaopslag

Als er meerdere USB Hub's op het moederbord aanwezig zijn kan het gebeuren dat er meerdere Genelic Hubs aanwezig zijn. Maak de installatie van allemaal ongedaan. Hierdoor kan het ook gebeuren dat er meerdere USB apparaten voor massaopslag tussen staan. Ook hiervan de installatie ongedaan maken.

Is dit alles verwijderd, start je de pc opnieuw op en windows zal de Hub's opnieuw installeren.

Sluit daarna de externe schijf en eventuele andere USB apparaten weer aan.

Mogelijk wordt de externe USB schijf nu wel weer gevonden.
 
Ok Qtex ik zal die nog even proberen al heb ik er een hele professionele betaalde scanner opzitten, maar ik probeer het nog even
Bedankt
Crimpak
 
Hoi Lana, ik ga zeker je tips even na om te kijken dat ik die externe (F) schijf terug kan vinden.
Wat betreft die professionele betaalde scanner het volgende.
Ik heb het dan over anytech365.com.
Ja je betaalt daar wel wat voor maar dan heb je in elk geval software die waarmaakt wat ze zeggen.
Gratis is vaak duurkoop en ik heb zelden meegemaakt dat men waarmaakt wat men zegt.
Dit is een alles in 1 softwarepakket, met hulp op afstand, gratis installatie, een helpdesk die werkelijk dag en nacht voor je klaarstaat, je pc goed leert kennen, er af gooit wat botst aan programma's en je pc laat werken als een sneltrein.
Hij wordt voor je schoongemaakt (gratis ook tussendoor als je dat nodig vindt), klantgerichtheid en service zijn grandioos, men adviseert, men repareert telkens (gratis) etc etc.
Mijn pc loopt beter dan toen ik hem nieuw in de winkel kocht.
Ze houden mijn pc up-to-date en domme vragen kun je niet stellen want je wordt hoe dan ook direct geholpen na je eerste mailtje of telefoontje dat je pleegt.
Geen wachttijden etc.
De medewerkers en de software maken waar wat ze beloven.
Ik heb 3/4e van mijn software kunnen verwijderen etc.
Maar ja zoals gezegd je betaalt er ook voor en wel €249,00 voor 1 jaar voor 3 pc's.
Zie de bijlage om te zien wat er in deze software zit.
Alles wordt op afstand voor je geregeld in je pc en of je nu 1 keer of 100 keer een beroep op die mensen doet.
Je wordt verder gratis geholpen en ik heb geen overbodige software meer, geen gratis software meer, geen haperingen meer (behoudens nu mijn externe schijf die ik niet meer kan vinden maar dat is mijn eigen schuld want ik moest zonodig Rohos downloaden omdat ik mijn usb stick wilde beveiligen dus dat heb ik aan mezelf te danken. Notabene een weer een gratis software programma dat door een erkend pc blad werd aanbevolen.
Ik zal wel wat fout hebben gedaan maar toch het was weer een gratis programma waarvan ik dacht dat dit de oplossing was voor de bescherming van mijn USB stick. )
Kortom ik zou zeggen bekijk het eens ter informatie op internet.
Men doet wat men zegt en zegt wat men doet voor 100%.
Ik kan het iedereen aanbevelen want je bent een jaar uit de onkosten en problemen.
Ik stuur nog wel een bijlage door van het programma.

Schirmfoto_2015-06-20_010441.jpg

Schirmfoto_2015-06-20_010526.jpg

Met vriendelijke groet
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan