Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Bedrijven moeten voorzichtig zijn als ze besluiten hun gegevens in de cloud te bewaren, daarvoor waarschuwt Troels Oerting, directeur van het European Cybercrime Centre van politie-organisatie Europol.
"Als ik Coca Cola was, zou ik mijn recept niet opslaan in de cloud", zo laat hij deze week in Elsevier weten. De risico's komen zowel van cybercriminelen als lokale wetgeving.

"Cloud-aanbieders hebben doorgaans de veiligheid goed op orde, maar er zijn potentiëel grote risico’s verbonden aan het extern opslaan van gegegevens.
We zien vooral Oost-Europese en Aziatische misdaadorganisaties die het hebben gemunt op bedrijfsgegevens en bijvoorbeeld wachtwoorden", stelt Oerting.

Wetgeving

Wat betreft wetgeving hebben Nederlandse bedrijven vaak met Amerikaanse wetgeving te maken, omdat de grootste cloudaanbieders zich hier bevinden.
Via de Patriot Act zou de Amerikaanse overheid toegang tot in de cloude opgeslagen gegevens kunnen krijgen.

"Het is verstandiger om voor gevoelige gegevens een aanbieder uit de Europese Unie te nemen", zo adviseert de Europol-baas.

Bron: Virusalert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan