Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Samsung-Galaxy-Tab-10-1.jpg
Apple domineert de tabletmarkt met de iPad. Nu er echter ook andere spelers op deze markt een belangrijk deel opeisen, gaat Apple ook via juridische weg proberen z'n inkomsten veilig te stellen. Na een verbod in Australië, lijkt dat via een Duitse rechter voorlopig ook in Europa te lukken.

Samsung mag de Galaxy Tab 10.1 op straffe van een dwangsom van een kwart miljoen euro per dag niet verkopen in Europes. Dit verbod geldt overigens niet voor Nederland. Vandaag en morgen dient er een aparte rechtszaak in Den Haag voor een verbod op de Galaxy Tab 10.1 en de Galaxy S-smartphones.

De uitspraak van de rechter was voor Samsung een complete verrassing. De Duitse wetgeving vereist namelijk niet dat de andere partij op de hoogte gesteld wordt wanneer er bij de rechter om een verbod gevraagd wordt. Ook hoeft de andere partij niet gehoord te worden voor een voorlopige uitspraak, echter wel voordat er een definitieve uitspraak volgt.

Apple heeft de rechtszaak aangespannen omdat men vindt dat de Galaxy Tab 10.1 een kopie zou zijn van de iPad en omdat het Android-besturingssysteem inbreuk maakt op verschillende patenten van Apple.

Persoonlijke noot: Ik heb zelf heel toevallig gisteren mijn nieuwe Samsung Galaxy S II smartphone opgehaald. Heb inderdaad getwijfeld tussen de Samsung en de iPhone. Mede door het beleid van Apple en die verschrikkelijk krakkemikkige iTunes toch gekozen voor de Samsung. Mocht er toch ook een verbod komen voor de smartphone, heb ik daar geen last meer van.
Verwacht trouwens dat de Nederlandse rechters daar toch wat genuanceerde tegenaan kijken dan de Duitse.
Permalink | Reacties

eRQMErITvD0


Bron: afterdawn.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan