Netwerk Een handige link ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid

beeldjes maken een uitleg overbodig:

1636394851077.png


aan de hand van het Mac-adres van mijn aangesloten toestellen, kon ik in mijn BBox 3 alle aangesloten toestellen een gepaste naam geven:

1636394813143.png


netwerk printer: Canon MFC643C
repeater: TP-Link RE650
....
thuis battery: ALPHA ESS CO.LTD

gewoon dus: ' nice to have '!
 
alléé dan toch maar een woordje uitleg:

bij het openenen van je apparaten scherm krijg voor alle toestellen die aangesloten zijn, de omschrijving:

Toestel
xx.xx.xx.
ip-adres

nu in plaats van alle labels van je aangesloten toestellen te gaan bekijken en de gegevens te noteren, bij mij zijn sommige apparaten moeilijk te bereiken, zoals merknaam,functie en mac-adres kan je dit nu doen door gewoon het mac-adres in bovenstaande link te zetten en krijg je de gegevens te zien:

1636453305792.png

1636453712614.png

heb mijn printer/scanner niet uit de kast moeten halen ...., geen ladder moeten bestijgen om de label van de thuisbattery te zien... geen ellendige menu's van een smartphone moeten doorlopen om zijn Mac-adres te vinden ....
en alles staat nu netjes gedocumenteerd in mijn BBOX .... .
 
het hoeft niet persé de bbox te zijn .... ieder wifi apparaat heeft een uniek mac-adres, uit je router kan je de mac-adressen halen en zo die linken aan je toestellen .... kan ook gebruikt worden voor iets anders uiteraard ....
die mac-adressen worden op een label geplaatst die meestal niet te zien is of moeilijk leesbaar is ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan