Opgelost Een groep maken in mail voor windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sedert ik windows 10 gebruik, maak ik gebruik van het mailprogramma MAIL. Kan ik een groep maken in dit programma? Ik moet dikwijls dezelfde mail sturen naar een aantal leden van onze vereniging. Ik zou die leden in 1 groep willen overbrengen, zodat ik elke mail maar 1 X moet opmaken
 
Oplossing
Je afbeelding is nogal klein, maar ik heb de fout gevonden. In de gele balk staat wat er fout is: een puntkomma teveel! Je moet dus alleen de laatste puntkomma in het vak achter Aan weghalen.

Zie hieronder:
3a9039f607-Ashampoo_Snap_2020.12.11_18h07m58s_001_.png


Er staan bij jou twee puntkomma's aan het eind. Daar mag maar één puntkomma staan.
via de Windows 10 mail kan dit niet ..
doch wel via de gratis Outlook.com webmail ..
surf naar https://www.outlook.com en log in met uw Microsoft-account.
klik op het pictogram van 'Personen' .
klik nu op het plus teken dat juist onder"Outlook" vermeld staat
open het menu en kies voor een nieuwe groep .. geef deze de gewenste naam en voeg de gewensten contacten er aan toe..
 
Kijk eens hier: https://answers.microsoft.com/nl-nl...ndows-10/91657dac-32aa-4477-960b-5c2c22f48853
Lees de reactie van GerardJongbloed:

"Met een omweg kun je een groep aanmaken in de Personen app. Kies "+" (nieuwe contactpersoon) en geef een naam. Onder e-mail adres voer je handmatig (of door ergens vandaan te kopiëren) de adressen in van de personen die tot de groep horen, gescheiden door een punt-komma en een spatie. Dan bewaren, en je hebt een groep.
Wanneer je een mailtje aan die groep wilt versturen, open je de Personen app, kiest de naam van de groep en klik dan in het "inhoud" venster op de e-mailadressen. Dan het gewenste Mail programma kiezen."

Het kan ook iets sneller. Het eerste gedeelte blijft hetzelfde. Je maakt een nieuwe contactpersoon aan. Die geef je een herkenbare naam, bijvoorbeeld Vereniging. Onder e-mail adres voer je handmatig (of door ergens vandaan te kopiëren) de adressen in van alle personen die tot de groep horen, van elkaar gescheiden door een punt-komma en een spatie. Dan bewaren, en je hebt een groep.
Wanneer je een mailtje aan die groep wil sturen, dan maak je een nieuw bericht aan. Je klikt op het poppetje (= contactpersonen kiezen):
5fd23ee37f3d5-contactpersonen_kiezen.jpg

De app Contactpersonen wordt geopend. Klik op de groep (ik heb als test even de groep Familie aangemaakt met daarin 4 leden); Je ziet dan dat Familie bovenaan in dat venster verschijnt. Klik daarna op het vinkje dat onderaan staat:

5fd23fc0445e0-2020-12-10_16_21_29-Personen.jpg


De e-mailadressen van die groep zijn dan ingevuld achter Aan in het venster met de nieuwe e-mail. Probeer maar eens!
 
  • Leuk
Waarderingen: Qtex
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden. Voor porrelaar : ik heb alles gedaan zoals het door u goed uitgelegd werd. De adressen zijn ingevuld , maar bij het verzenden krijg ik een foutmelding : Bovenaan komt er een gele balk waarin staat dat ik het adres moet verwijderen vooraleer te verzenden ... Als ik verwijder kan ik het niet verzenden ... Wat nu?
 

Bijlagen

  • 2020-12-11.png
    2020-12-11.png
    176.1 KB · Weergaven: 139
het adres is blijkbaar verkeerd kijk deze eens na !
*er kan soms maar een klein foutje ingeslopen zijn bij het handmatig ingeven van dit adressenbestand ..
 
Je afbeelding is nogal klein, maar ik heb de fout gevonden. In de gele balk staat wat er fout is: een puntkomma teveel! Je moet dus alleen de laatste puntkomma in het vak achter Aan weghalen.

Zie hieronder:
3a9039f607-Ashampoo_Snap_2020.12.11_18h07m58s_001_.png


Er staan bij jou twee puntkomma's aan het eind. Daar mag maar één puntkomma staan.
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan