Windows 11 dubbele aanmeldmogelijkheid

janmolenaar

Steunend lid
Vip Lid
Hallo vrienden van PC tuts,
Ik heb een probleem met het aanmelden op mijn laptop Lenovo.
Ik gebruik Windows 11, 25H2, alles bijgewerkt.
Omdat ik deze laptop weg doe heb ik alle gegevens van mij zelf verwijderd en alles wat ik eens had geinstalleerd verwijderd.
Hiervoor heb ik een lokaal account aangemaakt met een administrator account, dat ging goed.
Allen bij het opnieuw opstarten komt het oude account weer te voorschijn, en geeft het aan dat er niets aanwezig is. klopt.
na nogmaals aanmelden te drukken komt er linksonder de mogelijkheid met 2 mogelijkheden, nl.
- PC-******
- Jan*****@outlook.****
Dat tweede account moet eruit, dat is niet meer nodig.
Het eerste is standaard als lokaal account.
De vraag is hoe kom ik van de dual aanmelding af zodat de laptop alleen met het standaard lokaal account opstart.
Ik kom er niet uit.
Kunnen jullie mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Jan Molenaar

Als je een pc/laptop wil verkopen kan je beter een deepclean uitvoeren (kan via het bios secure erase). Dan wordt je schijf grondig gereinigd zodat er nooit geen bestanden kunnen gerecupereerd worden. Daarna kan je via een usb-stick (aangemaakt via Media Creation Tool KLIK HIER) de pc terug opstarten en een schone Windows installeren. Wordt automatisch geactiveerd na installatie en bij internet connectie. Een tip: bij installatie maak geen verbinding met internet, dan kan je via een lokaal account installeren zonder wachtwoord.
Je kan ook op dezelfde site de ISO van Windows 11 downloaden en nadien met Rufus (KLIK HIER voor install) een usb-stick aanmaken. Via die Rufus kan je aanduiden dat je Bitlocker niet wil gebruiken en dat je installeert zonder een MS-account.

Terug
Bovenaan