Status
Niet open voor verdere reacties.
He,

Ik heb momenteel windows 7 draaien, maar zou 8.1 willen uitproberen (of later dit jaar windows 10). Ik zou echter mijn windows 7 installatie nog een tijdje willen houden.
Klopt het , dat als ik windows 8.1, in mijn geval op een tweede ingebouwde ssd installeer, ik daarna een keuzemenu krijg om te booten ? Ik heb dit wel al gezien/gelezen dat je dit krijgt als je het op dezelfde schijf installeert. Is dat ook als het 2 verschillende disks zijn; in mijn geval een gewone hd en een ssd ?
Alvast bedankt !
 
indien jij de Windows 8.1 op de SSD gaat installeren met de huidige HDD dan word er inderdaad op de HDD een opstartregel Windows8.1 aangemaakt !
maar dien je voor een opstarthetstel Windows7 te gaan !

**koppel je de huidige HDD eerst los en koppel je de SSD aan dan zal de Windows8.1 opstartregel op de SSD aangemaakt worden ...
nadien koppel je de HDD er terug aan te samen met de SSD ! wel dan dien je telkens in de bios aan te geven waarvan jij wilt opstarten !

**koppel je de HDD er terug aan nadat je de Windows8.1 op de SSD heb geinstalleerd dan start je dus op vanaf 1 der beiden Windows(en) maakt niet uit welke ) je start vanaf de opgestarte Windows het tool EasyBCD2.2 op en je voegt een opstartregel toe aan de opgestarte Windows ...
de opstartregel die je toevoegt draagt de naam van de Windows die dus niet werd gestart ...bijgevolg krijgt men een bootmenu te zien wanneer nu het systeem word gestart.
 
Bedankt voor de snelle reacties ! Maar nog een vraagje aan Qtex. Ik zou windows 8.1 installeren vanaf een bootable usb-stick en niet vanuit windows 7. Ik boot dan vanaf de usb-stick. Maak dat nog een verschil ? Of moet ik dan ook de hDD loskoppelen ? En hoe werkt de opstartherstel windows 7 ? Is dat via de herstelcd ?
 
of je nu boot vanaf een dvd of een stick dit maakt geen verschil ....

let op : nadat de Windows bestanden gekopieerd zijn naar de tijdelijke map zal je systeem herstarten ...indien je de usb stick aangesloten laat zitten dan zal deze opnieuw beginnen***jij dient bij de eerste herstart dus de stick te verwijderen en de pc zonder ingrijpen van uzelf door te laten starten ....het systeem gaat verder met de installatie daar waar hij gestopt was ...**belangrijk**jij dient dus nergens op te drukken !
je dient enkel de nodige info te verschaffen indien dit gevraagd word !

een opstartherstel kun je inderdaad opstarten vanaf de herstel cd of vanaf de installatie dvd Windows7 .
 
of je nu boot vanaf een dvd of een stick dit maakt geen verschil ....

let op : nadat de Windows bestanden gekopieerd zijn naar de tijdelijke map zal je systeem herstarten ...indien je de usb stick aangesloten laat zitten dan zal deze opnieuw beginnen***jij dient bij de eerste herstart dus de stick te verwijderen en de pc zonder ingrijpen van uzelf door te laten starten ....het systeem gaat verder met de installatie daar waar hij gestopt was ...**belangrijk**jij dient dus nergens op te drukken !
je dient enkel de nodige info te verschaffen indien dit gevraagd word !

een opstartherstel kun je inderdaad opstarten vanaf de herstel cd of vanaf de installatie dvd Windows7 .

Moet ik die (herstelcd) vanuit windows starten of is deze bootable ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan