je verdraait mijn woorden ..
ik zei je niet om deze samen te voegen met de C
ik vermelde dat je letter via een partition manager zou moeten kunnen verwijderen ....
met de Aomei Partition Assistant kun je ook deze 100Mb partition verbergen ....daarom dat ik ook vermelde " hide partition "
door deze te verbergen blijft hij immers aanwezig ...en heb dit zelf juist ook eens toegepast ...dit gaf geen problemen bij het opstarten ...
maar ga je deze verborgen 100Mb terug te voorschijn halen dan word er inderdaad ook een drive letter aangegeven ....
ook dan kun je deze drive letter verwijderen met de optie " change drive letter " en je kiest dan voor " none "
om de bewerking te voltrekken dien je op " Apply " te klikken en nogmaals te bevestigen dat dit je keuze is ...
een heropstart van je systeem is noodzakelijk.
ook dit ging probleemloos ...
**
Mik zei:
Sommige systeemschijven krijgen bij het formatteren ook zo een kleine partitie mee bij installatie van Windows. Heb daar bij vorige installaties al nare ervaringen mee gehad als ik die verwijderde. Systeem wilde niet meer opstarten en ik mocht opnieuw beginnen met de installatie. Dan maakte Windows die partitie opnieuw aan.
ik heb van de week op een HDD een verse installatie gedaan van de Windows 8.1 en deze met de Windows 8 upgrade licentie geactiveerd ...
*toen ik deze de eerste keer wilde opstarten gaf deze dus een foutmelding aan ....namelijk ontbrak er de 100Mb opstart partitie !
ik zag er echter tegenaan om opnieuw te beginnen ....
bijgevolg sloot ik terug de SSD aan ( die ik uit voorzorgsmaatregel had losgekoppeld )en starte op vanaf deze SSD .
vanaf de opgestarte SSD ging ik naar "msconfig" en zag dus dat de opstartregel niet vermeld stond van mijn nieuwe vers geinstalleerde Windows 8.1 pro.
ik starte daarop dan de EasyBCD 2.2 op en voegde de opstart regel toe van de nieuwe vers geinstalleerde Windows8.1 pro
nu zag ik dus via msconfig 2 opstartregels vermeld staan ..
er stond er bij 1 tje de vermelding van " huidig besturingssysteem (standaard besturingssysteem ) hier van heb ik de timer op 3 seconden gezet ...
*ook zie je dat de nieuwe Windows geen 100Mb "" door het systeem gereserveerd"" heeft meegekregen ...
ik krijg dus bij het opstarten van de pc 3 seconden de tijd om te beslissen welke Windows er gestart dient te worden ..
elke windows staat op zijn eigen schijf ...bijgevolg kon ik ook de aangekochte 1pc/licentie gebruiken op deze nieuwe Windows aangezien ze elk afzonderlijk te gebruiken zijn ...