draadloos en toch in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een desktop met windows 7 sp. 1 en een Belkin N+ router. Telenet is onlangs geweest en heeft een modem/router geplaatst tussen de mijne en de internetverbinding. Omdat de Belkin sterker is, hebben ze deze laten staan en hun router uitgeschakeld. Nu doet zich het volgende voor : ik kan zowel bedraad als draadloos communiceren met de router. Alleen draadloos geeft dat ik een storing krijg tussen mijn netwerk en internet (in de netwerkconfiguratie een kruisje aan de rechterkant). Bedraad en draadloos tesamen lukt wel en dan krijg ik in de taakbalk wit ingevulde balkjes (trapje). Bedraad heb ik geen probleem. Ikheb ook een laptop, en die verbindt zich zonder enige moeite draadloos met mijn router en netwerk.
Tweede probleem : mijn printer (Canon mg 6150) kan ik alleen bedraad aanschakelen, draadloos reageert hij niet.In apparaatbeheer vind ik geen storingen, alles werkt perfect. Ik weet niet wat ik daar kan mee aanvangen.
 

Bijlagen

  • Snap 2012-08-03 at 14.48.27.jpg
    Snap 2012-08-03 at 14.48.27.jpg
    34.9 KB · Weergaven: 115
  • Snap 2012-08-03 at 14.49.57.jpg
    Snap 2012-08-03 at 14.49.57.jpg
    34.8 KB · Weergaven: 89
  • Snap 2012-08-03 at 16.34.14.jpg
    Snap 2012-08-03 at 16.34.14.jpg
    17.5 KB · Weergaven: 98
Het gaat dus helemaal niet. Bij de witte trapjes rechts onderaan de taakbalk verschijnt er een geel tekentje. Ik heb gedaan wat je vroeg, alleen weet ik niet of het goed gedaan is (ik weet er wel iets van, maar of het genoeg is ?). Zie de twee bestandjes.
 

Bijlagen

  • Snap 2012-08-03 at 21.41.49.jpg
    Snap 2012-08-03 at 21.41.49.jpg
    83.7 KB · Weergaven: 126
  • Snap 2012-08-03 at 21.43.11.png
    Snap 2012-08-03 at 21.43.11.png
    13.9 KB · Weergaven: 105
Bedankt voor de info. ik zie net dat het forum er iets heeft toegevoegd waardoor de resultaten falen. Kan je volgende opdrachten nog eens even uitvoeren aub?

nslookup www.google.be (zonder de http://)
ipconfig /all

Ik zie dat de traceroute bij de eerste hop al faalt. Dit zal je belkin router zijn waar het fout loopt.
Het gele uitroeptekentje wilt waarschijnlijk zeggen dat je een tijdelijk locaal IP verkregen hebt van je OS,
169.254.x.x. Dit wilt zeggen dat je geen geldig IP adres van je Belkin router verkregen hebt.
Meest voorkomende oorzaak is:Foutieve beveiligingssleutel opgegeven in je Windows Wireless verbinding met je router. Maakt "zogezegd" verbinding, maar faalt dan in het verkrijgen van een geldig IP adres.
 
Je client instellingen zien er op het eerste zicht goed uit. Het enigste wat ik wel zou doen is je "Internet Protocol Versie 6 (TCP/IPv6)" uitvinken bij je Wireless LAN adapter instellingen. Kijk voor de zekerheid ook eens na dat daar op "Internet Protocol Versie 4" alles staat ingesteld als automatisch detecteren.

Maar ik vermoed dat het probleem bij je Wireless router moet zitten. Werkte de wireless verbinding correct voor de verandering van de Telenet router?
 
De laptop werkt wireless en doet het uitstekend. Als de laptop wèl draadloos kan werken, waarom de desktop dan niet ?

Heb je wel een punt. Kan je nog enkele testjes doen voor mij aub? Je moet daarom niet alle resultaten hier posten.
Als je beide toestellen draadloos actief zet, dus de laptop en de desktop. Voer bij beiden volgende opdracht uit ipconfig, en geef me het IPv4 adres van je Wireles Ethernet adapeter.
Doe dan een ping naar elkaar (wireless) en kijk of de ping test lukt (dus geen time-out of verloren pings).
Vanop je desktop: ping IPv4 Adres Laptop (vb. ping 192.168.2.2)
Vanop je laptop: ping IPv4 Adres Desktop (vb. ping 192.168.2.3)
Als dit lukt dan is er al niets mis met je interne netwerk, dan moeten we kijken naar je router.
 
Dit is wat gebeurt :
wireless ethernet adapter : standaard gateway 192.168.2.1
ping naar IPv4 laptop : de doelhost 192.168.2.5 is niet bereikbaar (50% verlies)
ping naar desktop : kan host 192.168.2.2 niet vinden
 
Dit is wat gebeurt :
wireless ethernet adapter : standaard gateway 192.168.2.1
ping naar IPv4 laptop : de doelhost 192.168.2.5 is niet bereikbaar (50% verlies)
ping naar desktop : kan host 192.168.2.2 niet vinden

Hoe is je ontvangst bij je desktop? (Signaalsterkte) Is het mogelijk dat je desktop een slechte wireless verbinding heeft? (te ver van de router of te veel obstakels ertussen?) Wat me opvalt is die 50% verlies. Dit wilt toch zeggen dat de andere 50% lukt? (of geen enkele?)
Staan je IPv4 instellingen van je Wireless adapter op je desktop op automatisch detecteren?
 
Desktop en laptop staan nu naast elkaar, laptop verbindt zich probleemloos. Het kan dus geen kwestie van afstand zijn. IPv4 instellingen staan op automatisch, IPv6 heb ik uitgevinkt. Wanneer ik nu opnieuw ping naar de laptop krijg ik een time-out en 100% verlies aan pakketjes.
 
We gaan eens starten met enkele basic updates.
Download en installeer de laatste drivers van je WiFi kaartje in je desktop. Geef eventueel merk en model en dan zoek ik het wel op voor je. (+ OS versie = Windows 7 x64?)
Firmware van je wireless router zou je ook kunnen updaten maar moet je wel voorzichtig mee zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan