Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen ik zit met het volgende. Ik heb een externe schijf WD3200ME-00 Serienummer WXE8088P2173. Ik heb er mee gewerkt maar ben de driver kwijtgeraakt. Nu ben ik geen kei die weet hoe je een driver moet downloaden, maar keek op de site van WD. Nou ik kan jullie zeggen dat ik nu helemaal niet meer weet hoe en wat. Is er iemand die me zou willen helpen de juiste driver te vinden bij deze externe schijf en me zou willen helpen hoe ik die dan moet installeren op mijn laptop want ik heb dit nooit eerder bij de hand gehad????
Ik werk verder met Windows 7 Home Premium 64 bits.
Alvast bedankt voor jullie inzet en hulp

groetjes
Crimpak
 
Hoi Lana,
verwijderen van externe schijf is me wel bekend. Ik heb intussen die letter I boven op mijn pc verandert in de letter Z maar dat maakt inderdaad niets uit. Ik heb de schijf nu weer op mijn laptop aangesloten maar het resultaat is ongewijzigd. Het lampje van de schijf brand maar de schijf is niet te zien.
 
Hoi Qtex
heb ik gedaan zoals je aangaf en dan zie je inderdaad een voor een elke externe schijf herkend worden behalve die WD schijf. Het van die schijf blijft branden maar komt niet voor de het overzicht van apparaatbeheer.
 
Ik gok op een slechte usb kabel. Mogelijk trekt die net niet genoeg stroom uit de laptop. Je kan ook een proberen met een USB Y-cable. Dan krijgt die voeding van 2 verschillende USB controllers, wanneer aangesloten op 2 apparte controllers.
 
Goedenavond DDragon80, het is een idee maar ik heb geen andere kabel bij de hand want dan had ik dat zeker geprobeerd. Ik ga morgen als het niet anders lukt zeker met een andere kabel kijken of het dan wel lukt. Blijft vreemd dat die schijf het boven met dezelfde kabel het wel doet en beneden op mijn laptop met dezelfde kabel niet. Dus ik vraag me wel af waarom op de pc wel werken en niet op mijn laptop.
 
Hoi Qtex,
de laptop hangt aan een adapter want die levert de stroom aan voor mijn laptop. Ik werk nooit aan mijn laptop zonder de stroomtoevoer aangesloten te hebben als je dat bedoeld.
 
de meesten laptop gebruikers gebruiken de adapter enkel om de batterij op te laden , daarom dat ik dus dacht dat dit een verschil zou maken ...
verkeerd gedacht dus omdat deze dus al aan de adapter hing .
 
Hallo Qtex, Lana, Ddragon80,
ik heb de schijf aangesloten op een USB poort van mijn laptop die ik al heel lang niet gebruikt heb omdat ik de ervaring had dat die uitgesleten was en niet goed meer werkte. En wat denken jullie, mijn H schijf die ik veranderd had in de letter Z doet het weer gewoon onder de letter H. Ra ra ra maar hij doet het weer maar vraag me niet waarom nu ineens wel op een uitgesleten usb poort aansluiting van mijn laptop want geen enkele schijf doet het in die poort maar ik ben net zo lang aan het wisselen gegaan met de kabels en aansluitingen dat hij het nu ineens wel doet maar waarom?????
Ben wel blij met al jullie hulp want jullie zijn bijna heel de avond voor mij bezig geweest waarvoor mijn dank. Maar zolang het duurt is mijn probleem nu opgelost (hoop ik)
Mijn dank voor jullie tomeloze inzet om me te helpen.
crimpak
 
lol , er werd eerder al vermeld om een andere usb poort te gebruiken ...
dit had je toen ook gedaan maar wellicht had je deze uitgesleten usb poort over het hoofd gezien !
fijn dat het opgelost is ...
 
Hoi Qtex
ja, als je er vanuit gaat dat iets al langere tijd niet meer werkte dan maak je daar ook geen gebruik meer van maar zeker mede dankzij jullie zijn we toch weer tot een oplossing gekomen waarvoor mijn dank.
groetjes en fijne avond verder
crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan