Windows 10 Download Windows 10/11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar is het misgegaan, alle iso downloads via de origineel MS Tool worden opgezet in WinRar formaat? Nooit gehad dus moet er ergens iets mis zijn. Graag meer info waarvoor mijn dank.
 
Windows 11 Iso download.png


Deze originele afbeelding van de download bij MS bedoel ik zoals vanouds, maar als de download is voltooid is de iso file afbeelding veranderd in een Winrar file inclusief de oude iso downloads op de pc. Deze afbeelding heb ik gemaakt na het verwijderen van Winrar, bij terug installeren is de afbeelding weer een Winrar file veranderd.
 
nu hou ik voor bekeken, bij voorkeur Apps (zie eerder) stel je het in ' .iso openen met ' windows verkenner! bij winrar zorg je dat het getoonde vinkje NIET aangevinkt is. zet dat nu es goed en start opnieuw op!
zolang je niet opnieuw opstart geld de oude situatie ... zo zijn nu éénmaal pc's!
S6 ermee
 
Dit is DE oplossing.
Dit komt omdat de .ISO-extensie is gekoppeld aan het WinRAR-programma op Windows.

In dat geval moet u het opnieuw wijzigen in Windows Explorer.

1. Klik met de rechtermuisknop op het ISO-bestand en selecteer Eigenschappen;
2. Klik in Openen met op de knop Wijzigen;
3. Selecteer Windows Verkenner in de lijst;
4. Klik op Toepassen en vervolgens op OK.

Op die manier keert de ISO extensie terug naar de Windows-standaard.

Binnen de paar minuten was het probleem opgelost en werkt "voorlopig" alles weer als voorheen, bedankt voor jullie hulp en mag een slotje op mijn vraag.
 
@Obelix Je realiseert je toch dat er in al de voorgaande over - en - weer de ganse tijd NOOIT iets veranderde aan je bestanden ?
Die bleven gans de tijd zoals ze waren hoor.
Enkel had je gezegd met die setting dat je alle ISO-bestanden (en dat is een formaat dat klopt) wilde openen met WINRAR en dus zet Windows gewoon het linkje en omschrijving als een RAR-bestand. Maar aan het formaat wordt/werd niets gewijzigd.
 
PhilipV, misschiens een beetje onduidelijkheid mijnerzijds maar na mijn ISO download bij MS was het bestand in de downloadmap in een WinRar bestand veranderd iets wat nog nooit is voorgekomen vandaar deze vraag op het forum wat er aan de hand is/was? . Daarbij kwam ook nog dat alle oudere opgeslagen ISO bestanden ook waren veranderd in Winrar bestanden. Het is inmiddels opgelost en daar gaat het om waarvoor mijn dank.
 
lange pier, Ik kan je vertellen als wat verwijderd moet worden dit met Revo Uninstaller gedaan wordt en e.v.t aanpassingen waar/wat dan ook altijd de pc opnieuw opgestart wordt bij alles wat ik doe. Maar goed zoals je kunt lezen is het probleem opgelost en daar gaat het om.
 
PhilipV, misschiens een beetje onduidelijkheid mijnerzijds maar na mijn ISO download bij MS was het bestand in de downloadmap in een WinRar bestand veranderd iets wat nog nooit is voorgekomen vandaar deze vraag op het forum wat er aan de hand is/was? . Daarbij kwam ook nog dat alle oudere opgeslagen ISO bestanden ook waren veranderd in Winrar bestanden. Het is inmiddels opgelost en daar gaat het om waarvoor mijn dank.
Beste, ik wou je precies op die denkfout wijzen ... je hebt het dus niet ingezien hoe het ging.

Bij de download was je bestand en al de andere bestanden nog altijd een ISO formaat. Niets aan gewijzigd.
Maar door de instelling van Windows waarbij je ISO bestanden met WINRAR had laten verbinden als 'openen'-app, krijgen die bestanden een andere linkje nl. van het programma waarmee je ze wil openen = WINRAR. Dat had je op het verkeerde been gezet.

Door het terugzetten naar Explorer verdwijnt dat - maar in gans het verhaal is het formaat van het bestand ISO, was zo en is altijd zo gebleven. Géén bit in de bestanden wijzigde...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan