Ik bedoelde dus kb en niet Mb (we zijn niet meer gewoon om in kilobytes te praten)
Het probleem bij u is natuurlijk uw telefoonlijn.
Zelfs indien u van provider verandert (wel ADSL, geen Telenet) zult u hoogstwaarschijnlijk dezelfde problemen hebben.
1) Ofwel hebt u een goede lijn (de lijn is altijd van Belgacom) en/of zit u kort bij de centrale, dan hebt u fatsoenlijke downloadsnelheden.
2) Ofwel hebt u een "kl*te" lijn en/of zit u ver van de centrale, dan zult u altijd problemen hebben.
In de grootsteden zijn de lijnen redelijk fatsoenlijk, maar daarbuiten is het huilen met de pet op, zoals men zegt.
Zit u bij 2, dan is er slechts één mogelijkheid: telenet indien beschikbaar. Wel wat duurder in sommige gevallen, maar de kwaliteit en snelheid steekt er met kop en schouder bovenuit.
Ik heb verleden nacht 2 verschillende versies van AutoCad gedownload (legaal, echt waar hoor), één van 1,8 GB en de ander was 2 GB en ik haalde vanaf de server van Autodesk een gemiddelde snelheid van 2400 KB/s.
Dit met Expressnet XL. Dat is ongeveer 25 maal sneller dan bij u.
Mijn downloadvolume is niet onbeperkt, maar "slechts" 30 GB, bij nachtsurfen of downloaden 60 GB. Voor mij is dan ongeveer voldoende.
En ik woon niet in een grootstad of stad, maar in een klein dorpje.