E-mail Dezelfde e-mails blijven binnenkomen : "Gezondheid.be"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Sedert lange tijd ben ik ingeschreven op de nieuwsbrieven van "Gezondheid.be".
Alles verliep vlot tot verleden maandag.

Ik verkrijg dagelijks DEZELFDE nieuwsbrief, met dezelfde datum en hetzelfde uur van verzending.
Gisteren 8 mails en vandaag - op ogenblik van dit schrijven - 21, en elk kwartier komt er een bij.
Ik heb mij reeds 3 x "uitgeschreven", maar die blijven komen.
Ik heb reeds 3 mails gestuurd om dit te melden en mij uit te schrijven : geen reacties.

Is er iemand die mij raad kan geven hoe ik van die mails kan afgeraken - blokkeren of zo ?

Dank
Flamingo
 
Inderdaad blokkeren in uw emailprogramma als je daar definitief van verlost wil zijn.

Maar u heeft u niet voor niets op deze nieuwsbrief geabonneerd lijkt mij. Heb even gekeken op hun website en ze hebben best wel nuttige info als je daar in geïnteresseerd bent.

Nou ga ik hier geen reclame maken voor gezondheid.be maar toch wat info.

Als u de nieuwsbrief toch wilt blijven ontvangen zou ik het even zo laten.
Waarschijnlijk heeft gezondheid.be een technisch probleem met hun mailserver waardoor het uitschrijven tevens ook niet meer werkt. Misschien komen de emailberichten die u verstuurd ook niet aan.
Ik ga er van uit dat dit opgelost gaat worden maar door de Coronatijd kan dit wat langer duren dan normaal. We zitten ook met feestdagen en veel werknemers die dan vrij zijn.
Gaat dit allemaal toch te lang duren naar uw zin kunt u altijd nog het adres van de nieuwsbrief op de spamlijst zetten.
 
Besten,

Dank voor jullie antwoorden. Had ook reeds gedacht dat er een fout lag in hun server en verzenden.
Was juist op zoek hoe ik deze in de "spam" kan brengen.

Maar ik ontdekte het volgende :
  • Ik werk met Mozilla - Firefox
  • Ik zie mijn mails vooreerst na in "Webmail".
  • Ik kuis deze en laat alleen deze die mijn interesse hebben opnemen in mijn Mozilla - Thunderbird.
Ondertussen heb ik reeds 29 van die mails binnengekregen.
Dus al diegene die binnenkomen in mijn Thunderbird, zouden ook moeten staan in mijn Webmail.
*** En die zie ik niet staan ***

Dus vraag ik mij af of het niet mijn programma Thunderbird is, die de binnenkomende mails meerdere malen vertoont ?
Maar dan versta ik niet dat het enkel en alleen de mails zijn van "Gezondheid.be" ?

Flamingo :mad:
 
Besten,

Ik denk toch dat het mijn programma "Thunderbird" is.
Wanneer ik 10 x tip op "Berichten ophalen" dan verschijnen er 10 van dezelfde berichten enkel deze van "Gezondheid.be"
Herhaal ik dit 30 x dan verschijnen er 30 van die berichten.
Enz...

Ik heb nu mijn Thunderbird reeds 3 x herinstalleert. Maar alles blijft bij hetzelfde !

Ik heb dan de volgende vraag :
Mag ik mijn Thunderbird VOLLEDIG weg doen - PC afsluiten en heropenen - en dan de allerlaatste Thunderbird ophalen en installeren ?
Alles hetgeen er nu in staat, ben ik dat dan niet verloren ?

Flamingo :geek: :mad::unsure:
 
Beste,

Neen normaal gezien ben je jouw mails niet kwijt aangezien thundirbird een mailclient is. Welke mailprovider gebruik jij? (eigen domein, of gmail,hotmail,yahoo,....)?. Je mails zullen nog steeds beschikbaar blijven op je webmail. Je kan Idd thundirbird verwijderen en daarna terug installeren, je dient dan wel opnieuw aan te melden met je E-mail login, vanaf dan worden jouw mails normaal terug opgehaald.

Succes :).
 
Antwoord van @kjellvdp is enkel correct als je je mail tot nu toe met IMAP-instellingen hebt benaderd.
Dan staan ze immers nog op de mailserver.
Gebruikte je tot nu toe POP3, dan staan ze er niet meer ... Dan moet je bij het verwijderen van je Thunderbird er zorgvuldig op letten dat je het 'mailbestand' opzij zet, bewaard en na herinstallatie terug importeert.
Hoe dat in zijn werk gaat kan ik je niet vertellen, want ik ben géén Thunderbird - gebruiker en dat is mail-client afhankelijk.
Maar er zijn hier genoeg Thunderbird-gebruikers online om je te helpen.

Gebruikte je echter IMAP dan is er geen probleem ... eerst nakijken dus.
 
Beste Philip V,

Dank voor Uw vlugge reactie.
Want ik zou juist beginnen met het verwijderen.
Zal nu vooreerst alle inhoud beveiligen.

Maar ondertussen de bijkomende vraag : Wat is het beste om te gebruiken : POP3 of IMAP ?

Flamingo
 
zonder enige twijfel : IMAP
Dat is een protocol dat :
  1. mails op server laat staan ook al heeft je client ze binnengehaald
  2. daardoor garandeert dat je mails kan lezen op meerdere toestellen
  3. en door de syncro tussen en mailclient en server ook je serverkant beheert zonder verdere ingrepen.
Bij POP3 krijg je maar één kans op iets te downloaden. Gaat er op je client-kant iets mis ? Pech, mails verloren.

Overigens POP3 is steenoude technologie en verdwijnt binnen dit en (?) maanden, jaren compleet ...
 
zonder enige twijfel : IMAP
Dat is een protocol dat :
  1. mails op server laat staan ook al heeft je client ze binnengehaald
  2. daardoor garandeert dat je mails kan lezen op meerdere toestellen
  3. en door de syncro tussen en mailclient en server ook je serverkant beheert zonder verdere ingrepen.
Bij POP3 krijg je maar één kans op iets te downloaden. Gaat er op je client-kant iets mis ? Pech, mails verloren.

Overigens POP3 is steenoude technologie en verdwijnt binnen dit en (?) maanden, jaren compleet ...
Men kan toch gewoon instellen hoelang die mails op de server moeten blijven staan...
Na het downloaden kun je die mails nog op uw webmail lezen.
 
Dat doet m.i. niets af van wat ik kwam uit te leggen. POP3 is old school. Er zijn zelfs nu al mail-providers die het niet meer aanbieden.
Of het sterk afraden...

Een voorbeeld van de instructies van een provider :

IMAP en POP3​

Met webmail kunt u gegarandeerd overal uw mail ontvangen en verzenden, ongeacht welke computer u gebruikt. Kies IMAP wanneer u flexibele toegang wilt tot al uw verzonden en ontvangen e-mails, of selecteer POP wanneer u uw mail uitsluitend op één locatie wilt verzamelen.

Kies een e-mailprotocol dat aansluit op uw wensen​

Kies POP3 of IMAP, afhankelijk van hoe u e-mail wilt gebruiken. POP3 (meestal gewoon POP genoemd) is een afkorting van "Post Office Protocol" en IMAP staat voor "Instant Message Access Protocol". Beide manieren hebben voor- en nadelen. Over het algemeen adviseren wij om IMAP te gebruiken.

IMAP voor veiligheid en gemak​

Wanneer u ervoor kiest om uw e-mail in te stellen met IMAP wordt er altijd een kopie van de mail op de server bewaard. In het geval dat uw harddisk faalt of uw computer wordt gestolen, hoeft u niet bang te zijn om waardevolle gegevens te verliezen. De back-up van one.com beschermt uw mail tegen bijna elk mogelijk risico.

IMAP houdt uw inbox op orde​

Wanneer u uw e-mail beheert met IMAP, bewaart uw mailprogramma een lokale kopie op uw computer, maar laat daarnaast ook een kopie op de server staan. De mail blijft beschikbaar totdat u deze zelf verwijdert. Hierdoor is de inhoud van uw inbox altijd hetzelfde, zowel op bijv. uw smartphone als op uw computer.

Bewaar een extra kopie met IMAP​

Het is aan te raden om altijd een kopie van uw data op een andere locatie te bewaren, voor het geval zich een technisch defect voordoet. Het IMAP protocol doet dit automatisch door altijd een kopie op te slaan op zowel uw computer als op de server. Als uw harddisk stukgaat, of uw computer wordt gestolen of beschadigd, loopt u een groot risico om de lokaal opgeslagen mail te verliezen. Gelukkig heeft u met IMAP ook altijd nog een kopie op de server staan.

Uw e-mail op meerdere apparaten​

Wellicht maakt u al gebruik van e-mail op uw mobiele telefoon? Bij [...] kunt u uw IMAP mailacounts instellen op Windows, Linux en Mac computers en daarnaast ook op uw iPhone, iPad en de meeste andere smartphones. Met IMAP heeft u al uw ontvangen en verzonden mail altijd binnen handbereik, ongeacht het platform of apparaat dat u gebruikt.

POP mail​

Wanneer u POP gebruikt om uw e-mail op te halen, wordt de mail automatisch van de server verwijderd wanneer deze gedownload wordt naar uw computer. Dit betekent dat er dus geen kopie van uw mail op de server wordt bewaard. POP mail heeft een aantal voordelen. POP maakt efficiënter gebruik van de beschikbare bandbreedte, wat vooral van pas komt bij langzame internetverbindingen. Daarnaast hoeft u met POP nooit bang te zijn dat uw inbox te vol wordt.

Zonder problemen van e-mailprogramma of computer veranderen​

Wellicht wilt u in de toekomst een ander e-mailprogramma gaan gebruiken, in plaats van bijv. Apple Mail wilt u overstappen naar Mozilla Thunderbird of vice versa. Wanneer u POP gebruikt om uw mail te beheren is het erg lastig om uw oude mail veilig naar het nieuwe programma te verplaatsen. Met IMAP kunt u de mail gewoon opnieuw downloaden vanaf de server en hoeft u dus alleen de account opnieuw in te stellen. Daarnaast heeft webmail een ingebouwde kalender waarmee het plannen van uw afspraken een fluitje van een cent is. De functies bieden extra gebruiksgemak, zonder dat dit de laadtijd nadelig beïnvloed. De functionaliteit, prestatie en het ontwerp van het adresboek en de kalender vormen een complete omgeving die niet onder doet voor andere e-mailprogramma's, zoals Microsoft Outlook of Mozilla Thunderbird.

Bron : One.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan