Na 48 berichten, waarmee ik het trouwens volledig eens ben met wat hier werd gezegd, wil ik toch nog eens vermelden dat ik met mijn SSD'tje van 100 GB, waarvan 96 GB bruikbaar geen enkel probleem heb. Bovendien zie ik niet in waarom je dit zou moeten vergrootten. Ik heb behalve Windows er nog eens 144 programma's bijstaan incl. mijn mail.
Ik heb AL de rest op een D-drive staan (dat kan ook een D-partitie zijn op een grote schijf.)
Nu plaats ik hierna wat in onze laatste TopTips ook staat:
Persoonlijke bestanden zijn het best gescheiden van je systeembestanden.
Het is zeer belangrijk om er voor te zorgen dat je persoonlijke gegevens (zoals Documenten, Afbeeldingen, Video's, E-mail, Contactpersonen, …) gescheiden zijn van je systeembestanden door ze naar een aparte schijf of toch minstens op een andere datapartitie te zetten. Te dikwijls worden de persoonlijke bestanden opgeslagen samen met Windows, midden tussen de systeembestanden van het besturingssysteem. Dat is niet alléén de minst praktische opslaglocatie, maar bovendien erg gevaarlijk wanneer er iets mis gaat!
Het periodiek uitvoeren van een back-up van de persoonlijke gegevens wordt veel eenvoudiger omdat de datapartitie er ver van af blijft bij het her-installeren van Windows of zijn Image/Systeemkopie* - mocht dat nodig zijn.
► Een aparte schijf- of datapartitie heeft dus grote voordelen, bv. wanneer Windows niet meer wil opstarten!
Door op de Data-schijf of -partitie een eigen persoonlijke map aan te maken en te voorzien van een duidelijke naam, bijvoorbeeld D:\Je_Naam en daar onder de mappen Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, Mijn Muziek, Mijn Video’s, enz., staan de persoonlijke gegevens veel veiliger en overzichtelijker op je Pc.
Je verplaatst deze mappen het gemakkelijkst van C: naar D: met Ctrl+X en Ctrl+V ofwel met de officiële Windows Locatie/Verplaatsen-functie
Zo werkende is een kleine Systeemdrive geen enkel probleem. Ik heb nog ruimte over, want alles samen is het niet meer dan 54 GB.
Bekijk het toch ook even zo.
WW