Windows 10 cyclische redundantiecontrole (CRC of error 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Bij het (willen) clonen van mijn SSD naar een externe SSD kreeg ik van Macrium Perfect een fouitmelding zoals in de titel vernoemd ! Ik maak wel op reguliere basis dergelijke veilige "backups" en het is slechts van mei jl. dat dit zonder problemen gebeurde.
De chkdsk /f /r /x opdracht, noch SFC /scannow bleken niets opgelost te hebben bij een 2de en zelfs 3de poging !
CBS
gaf wel enigszins resultaat met de volgende melding:
"Windows Resource Protection found corrupt files, but was unable to fix some of them. For online repair, details are in CBS logfile.
For offline repairs, details are included in the logfile provided by the /OFFLOGFILE flag"
Blijkbaar is er een probleem met een W10 updatepakket (KB3025096) waar de sleutel 0x800f0805 op de een of andere manier corrupt blijkt te zijn ?
Mijn (oude) Medion Acoya werkt nog vrij goed, al begrijp ik nu pas dat dit allicht de oorzaak is dat ie ineens veel trager was geworden. Ik stak het op de vervelende updates die steeds meer het systeem belastten...
Alle hulp is meer dan welkom en dank bij voorbaat.
PS: de CBS logfile is als kladblad in bijlage
Camiel
 
Mijn ervaring is dat een harde schijf die slechte sectoren vertoont zeer snel ten dode opgeschreven is. Een sector is niet zomaar kapot, en het repareren is naar mijn ervaring maar een tijdelijke fix. Bad sectors zijn vaak net roestplekken... als ze er eenmaal zijn kun je poetsen wat je wil, maar ze komen terug en worden vaak groter.

Kortom, bad sectors op je schijf? Forget it, die schijf kun je afschrijven. Redden wat er te redden valt...

ALGEMENE PRINCIPES bij het gebruik van Data Recovery Software

Bij een harde schijf met bad sectors:
  • Maak GEEN surface scan
  • Probeer GEEN clone of image te maken
  • Gebruik GEEN data recovery software
Deze software tools forceren de leeskop om de bad sectors uit te lezen en veroorzaken daardoor onherstelbare schade aan de magnetische laag aan de oppervlakte van de platen.
 
Wivy: de BRON-SSD is een Intenso (240 Gb Sata III) en de DOEL-SSD een Samsung 850 EVO 250 Gb.
Niet de 1ste keer dat er met deze combinatie 'gecloond' wordt.... Waarom het nu plotseling gebeurt ??
Ondertussen heb ik op een 2de clooncopy alle updates geïnstalleerd (met succes) en morgen probeer ik vanaf deze (Transcent 250 Gb) naar de lege geformatteerde Samsung een cloon te maken. Ben benieuwd. Tot later
 
Aardbei: dit heb ik inderdaad al meerdere keren gelezen bij mijn 'zoektocht'. Verwonderlijk wel dat alles nog prima werkt zonder foutmeldingen op de laptop. Je zal allicht eveneens mijn laatste reactie gelezen hebben en morgen (of andere dag deze week) zie ik wel welk resultaat ik heb met een cloon vanaf de reserve BRON-SSD waarmee ik voor het moment eveneens zonder problemen werk. Tot...
 
Is de Medion Acoya officieel uitgekomen voor windows 10 of een upgrade naar windows 10?
is het niet een officieel windows 10 systeem kan het zijn dat drivers het vertragen.
Je zou bij Medion dan beter officieele drivers voor windows 10 moeten downloaden.

Trouwens ik vond namelijk dit:
the Windows Update Error 0x800f0805 appears when trying to upgrade from Windows Home to Education or Professional. However, it may also surface while trying to install any Windows update.

But what causes Windows Update Error 0x800f0805, you may ask? There are many possible triggers to this error. Below are just a few of them:
  • Corrupt Windows Registry Entries – Corrupt Windows registry entries can trigger the Windows Update Error 0x800f0805. This is because if Windows is unable to find the files needed for the update, it will be unable to boot properly. This will result in an error.
  • Damaged Windows File System – If important Windows files get damaged, it may result in the Windows Update Error 0x800f0805.
  • Unstable Internet Access – A stable internet connection is required to install a Windows update. If your connection is unstable, then you will likely encounter a Windows update error.
  • Disabled Windows Update Service – You need to enable the Windows Update service to be able to download and install a Windows update. Otherwise, an error message will be thrown.
  • Misconfiguration – If your Windows Update settings are not properly configured, then there is a chance that you will encounter the Windows Update Error 0x800f0805.
  • Malicious Entities – Malicious entities like viruses, malware, and adware are notorious culprits behind different Windows errors, and the Windows Update Error 0x800f0805 is no exemption.
 
Beste aardbei;

Helaas moet ik je tegen spreken.
Mijn ervaring is dat een harde schijf die slechte sectoren vertoont zeer snel ten dode opgeschreven is. Een sector is niet zomaar kapot, en het repareren is naar mijn ervaring maar een tijdelijke fix. Bad sectors zijn vaak net roestplekken... als ze er eenmaal zijn kun je poetsen wat je wil, maar ze komen terug en worden vaak groter.

Deze software tools forceren de leeskop om de bad sectors uit te lezen en veroorzaken daardoor onherstelbare schade aan de magnetische laag aan de oppervlakte van de platen.
Dit is informatie uit het PATA tijdperk, toen men bad-sectors probeerde te repareren met Norton Disk-Dokter.
SATA schijven bezitten reserve clusters die de schijf zelf toewijst.
En bij een SSD gaat het al helemaalniet op. Heb zelf alleen goede resultaten met Recuva.
 
Op wikipedia vond ik dit :
Sector: Kleinste adresseerbare eenheid (meestal 512 bytes)
Cluster: Kleinste Toewijzingseenheid (komt overeen met 1 of meer sectoren en het aantal clusters is afhankelijk van het bestandssysteem).
 
Sorry voor late reactie (zoals beloofd). Ik heb dus de originele SSD (waarmee de error gebeurde) vervangen door een backup SSD kloon van april/mei. Opnieuw de geformatteerde SSD als doel aan de pc gehangen en opnieuw een clone-opdracht uitgevoerd. van de PC-schijf...MET SUCCES !!! Dit betekent dus dat de fout wel degelijk op de originele SSD zit. Er rest me dus alleen nog om alle noodzakelijk bestanden van de originele SSD naar de thans ingebouwde schijf over te brengen.
Ik werk nog steeds met Live Mail en zou dit graag nog een tijdje zo houden. Op internet lees ik echter wel tips om Live Mail over te zetten naar Outlook e.a., doch niks (meer) om LM naar LM over te zetten incl. contactadressen. Dus maak ik hier van de gelegenheid gebruik om ook hierover assistentie te krijgen als het kan ?
Eveneens had ik graag geweten waar ik heb bestand (?) van alle paswoorden kan vinden. Fijne zondag voor iedereen met dank uiteraard
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
lees dit eens?

en dit:

 
Wanneer een mens op leeftijd komt (om niet te zeggen 'oud') vergeet ie veel dacht ik. Dit exporteren/importeren had ik ooit al eens gedaan, maar... In elk geval hartelijk bedankt Aardbei voor die link. Daarmee is de (kopie) SSD praktisch 100 % gelijk met de originele en kan ze blijven zitten in mijn pc. De volgende stap is nu de oorspronkelijke SSD misschien opnieuw eens formatteren en proberen te clonen met de 'goeie'. Misschien is die CRfout (?) daarmee opgelost. Zoniet gaat zij naar recupel.
Aan allen in elk geval: HARTELIJK BEDANKT voor alle hulp.
 
@gibsonmil SSD kan je niet formatteren, in de oorspronkelijke betekenis van het woord. Maar een expert ben ik er ook niet in : kijk eerst eens goed rond hoe je een SSD kan initialiseren. Er komt misschien nog wel wat hulp hier door iemand anders in dit topic...
 
bekijk dit filmpje maar es:


de ssd's, Samsung en Crucial, bevatten een code ' PSID ' genaamd, deze heb je wel nodig

zo ziet het eruit:

1632816801077.jpeg


hier dus: 85M0........


hopelijk is dit nuttige info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan