Corona-maatregelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geef een voorbeeld uit mijn praktijk als bestuurder van een duikclub.
Eén van onze leden - de arme man is ondertussen al overleden - had jaren geleden eens enkele kreeften meegepikt uit Zeeland en die lagen in zijn wagen. Bij controle van de NL'se marechaussée was het prijs : die lachen daar niet mee ! En in die periode zeker niet want toen waren de kreeften schaars in de Oosterschelde. Dat is ondertussen wel anders, maar dat terzijde !

In eerste instantie werden zowel zijn wagen als zijn duikmateriaal, dus alles wat erin lag aangeslagen. Hij mocht een familielid opbellen en die kon hem op de Oesterdam komen ophalen. Dat duurde wel even en zijn wagen, een bedrijfswagen overigens, kreeg hij die dag niet terug !

Uiteindelijk is dit natuurlijk wél duidelijk buiten proportie maar men liet hem een dag of 3 in onzekerheid. Uiteindelijk heeft de politierechter van Goes géén verdere verbeurdverklaring van zijn wagen of zijn duikmaterieel uitgesproken maar diende hij wel een fikse geldboete te betalen alvorens hij ze terugkreeg.

Hier liggen de kaarten en de belangen wel op een ander niveau en dat is dus wat ik bedoel met de 'afwegingen' van de rechter ... Zeker in de huidige toestand en de publieke opinie die maatregelen steunt nemen die meer en meer harde standpunten in .... En dat is maar goed ook !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan