Status
Niet open voor verdere reacties.
https://www.security.nl/artikel/44944/1/Firefox_gaat_alle_plug-ins_blokkeren.html

zou dit een slimme zet zijn van mozilla of zal dit veel verwarring veroorzaken?

door dit te doen zullen veel add-ons die bedoeld zijn om flash/java etc click to play te maken nutteloos zijn, zoals flashblock.
en mensen zullen hoogswaarschijnlijk het click to play principe verwarrend vinden aangezien ze gewend zijn dat meestal alles meteen laadt.
ik ken een hoop mensen die al in paniek raden als een youtube filmpje niet automatisch laadt of als ze een bevestiging moeten geven van java die pas 1 minuut na het laden van een pagina verschijnt.

aan de andere hand zou door minder plugins die actief staan firefox een stuk stabieler moeten lopen.
ik vindt het wel goed dat mozilla zich focust op de veiligheid van hun gebruikers, net zoals apple doet in safari.
 
Zou Microsoft ook moeten doen. De meeste problemen met IE hebben te maken met addons.
Het punt dat je aanhaalt dat veel mensen in paniek raken, very true...
Maar het is een goed begin. Ik ben voorstander. Een browser moet doen wat hij moet doen, niet meer of minder. Voor developers is dit wel een scheve schaats...
 
microsoft heeft sinds IE10 waar ze de adobe flash player zelf in handen genomen al genoeg problemen veroorzaakt. ze zijn langzaam met updaten terwijl adobe zelf al binnen die tijd meerdere security fixes heeft uitgebracht voor hun flash player voor non-ie browsers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan