Status
Niet open voor verdere reacties.
ben sinds kort bezig met het verkennen van Vista, momenteel ben ik bezig met Vista mail een beetje in te stellen maar loop toch vast bij de wanorde bij de contactpersonen. Bij Outlook Express kon je mappen aanmaken voor bijvoorbeeld vrienden, zakelijk en andere contacten zodat je niet steeds je hele adreslijst moest afschuimen om een adres te selecteren, dit krijg ik echter niet voor elkaar in Windows Mail, heb wel in de map contactpersonen mappen aangemaakt maar als ik daarna Windows Mail open en een contactpersoon wil selecteren krijg ik weer de hele lijst te zien en niet de aangemaakte mappen. Iemand een oplossing :vraagteken:

Ps; is niet de bedoeling om een mailinglist te maken, maar groepen waaruit ik appart kan selecteren.
 
Windows Mail, Groepen maken in Contactpersonen

Windows Mail, Groepen maken in Contactpersonen

1° Je opent de map in de linker kolom van Contactpersonen
2° Je gaat naar Bestand (bovenaan) en klik op "Een nieuwe groep maken"
3° Je geeft de bepaalde groep een naam en onderaan dan "Opslaan"
4° De nieuwe groep komt in een onderverdeling te staan onder je Contactpersonen.
5° Je klikt nu op de bovenste Contactpersonen ( algemeen dus ) en je volledige lijst gaat open.
6° Je loopt nu de lijst af naar bepaalde contactpersonen die je aan een groep moet toevoegen.
Als je er een gevonden hebt dan dan klik je met linkermuis op deze persoon en hou ingedrukt want je moet die dan gewoon naar de nieuwe groep slepen die je daarvoor had aangemaakt.

Zo doe je dat met alle aangemaakte groepen en met alle personen die in je lijst voorkomen.
Het uiteindelijke resultaat is dat je veel gemakkelijker iedereen vindt.

Het mailen naar een volledige groep is zo ook aangenamer omdat je bij het kiezen van de "Aan" in je contactpersonen deze groep ziet staan. Je moet die dan enkel aanduiden en hopsa.... iedereen in deze groep krijgt dezelfde mail.
 
Thanks Daddycool voor de uitleg maar heb nog een vraagje over deze;
Zo doe je dat met alle aangemaakte groepen en met alle personen die in je lijst voorkomen.
Het uiteindelijke resultaat is dat je veel gemakkelijker iedereen vindt.

Het mailen naar een volledige groep is zo ook aangenamer omdat je bij het kiezen van de "Aan" in je contactpersonen deze groep ziet staan. Je moet die dan enkel aanduiden en hopsa.... iedereen in deze groep krijgt dezelfde mail.
is dit niet hetzelfde als een mailinglist of kan ik in deze apparte groepen nog eens kiezen uit de personen in deze apparte groepen :vraagteken:
 
Neen dat gaat niet. Uit verschillende groepen selecteren kan niet. Daarvoor moet je werkelijk in de algemene Contactpersonen zijn.
En idd je zou kunnen stellen dat zo'n groep dus in feite een mailinglist is hé.
Je kan wel uit 1 groep 1 naam selecteren ook hé als je het zo gemakkelijker vindt.
Maar in Alle Contactpersonen staan die toch op alfabet ? Nie moeilijk te vinden dan hé !
 
vindt het niet zo interessant dan om mee te werken heb in de algemene lijst toch een 200 tal adressen staan en als ik dan een amusements mailtje wil versturen moet toch altijd vermijden dat dit bij de zakelijke adressen wegblijft en dan is er nog dat niet alle personen in de vrienden map alle soorten (hoe zal ik het noemen) vrijetijds mailtjes willen ontvangen en dan wordt het natuurlijk wel een monniken werk om mailtjes te versturen als je telkens alle adressen moet afschuimen.
 
vindt het niet zo interessant dan om mee te werken heb in de algemene lijst toch een 200 tal adressen staan en als ik dan een amusements mailtje wil versturen moet toch altijd vermijden dat dit bij de zakelijke adressen wegblijft en dan is er nog dat niet alle personen in de vrienden map alle soorten (hoe zal ik het noemen) vrijetijds mailtjes willen ontvangen en dan wordt het natuurlijk wel een monniken werk om mailtjes te versturen als je telkens alle adressen moet afschuimen.

Dan maak je idd best een aantal mailinglists aan. verwar dit niet met groepen contactpersonen. deze maken alleen het browsen in je database gemakkelijker. een mailinglist kan leden bevatten uit verschillende groepen.

Maar er is nog altijd de auto-aanvul-functie hé? ;)

hier gaat even slot op(y) OK, Reddevel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan