confuguratie scherm niet meer zien van Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik had windows vista en ben overgeschakeld naar windows 8 heel goed maar heb nu een probleem kan mijn confuguratie scherm niet meer zien van Vista waar mijn setups op stonden van mijn programaas zou er een paar willen verwijderen om mijn schijf wat vrij te maken ik had ook geen herstelpunt gemaakt toen ik overstapte naar windows 8.

Wie kan er mij AUB helpen.

Grtjs Johan;)
 
dus je heb waarschijnlijk een upgrade gedaan van vista naar de win8.

vraagje , heb je de start aangepast of heb je deze zo gelaten als hij is ...
met aangepast bedoel ik het start menu van " Classic Shell "
 
door het installeren van het Classic Shell start menu verkrijg je het start menu terug zoals je gewend bent in de vista of de win7
Bekijk bijlage 9744

Download Classic Shell

je vermeld tevens een upgrade gedaan te hebben ...
dan bevind er zich op de ook een windows.old map op je computer deze vind je bij C/computer/windows.old
 
ja er staat een map met windows.old map maar vindt het daar niet terug.

Zal eens proberen met die download van classic shell maar moet ik daarna weer die update doen naar Windows 8.

Grtjs
 
hoe heb je win8 geinstalleerd? als je je programma,s van vista wou behouden.dan had je gewoon je cd-rom van win8 in je dvd player moeten steken en daarna op setup klikken.dan had win8 alle programma,s mee geinstalleerd die compitabel waren met win8 de incompitabele word dan wel automatisch verwijderd. na voltooien krijg je een lijst te zien wat verwijderd is. als er een update bij staat bij een bepaalde software dan moet je naar die site gaan en die software terug downloaden die compitabel is.als je win8 geinstalleerd hebt tydens opstarten en je dvd als eerste hebt gekozen dan installeer je win8 zijn volledige versie en neemt hij niets mee over van vista.wat qtex bedoeld is dat je startmenu kan aanmaken zoals je bij vista of xp en win7 vind.windows old is een versie van je vorige systeem?
 
Het is de update van windows 8 dat ik in de dvd speler heb gestoken en dan setup gedaan zoals hij mij gevraagd had.
Als ik het goed versta dan kan ik niet meer aan mijn configuratie van vista?
Ook niet in mijn windows.old map.

Grtjs
 
In Windows 8 heb je evengoed toegang tot je configuratie scherm. Het is alleen via een andere weg te bereiken dan je gewoon was in Windows 7.
Herstelpunten van Windows 7 zijn niemteer van toepassing bij een OS upgrade. Je kan dit niet zomaar terugdraaien.
Classic shell is een mooi hulpmiddel, maar ik raad je aan je weg te vinden in de nieuwe structuur van Windows 8.
Alles is beschikbaar, maar anders... Koop desnoods een boekje over Windows 8 om je op weg te helpen.
 
indien ik je vraag over leest dan begrijp ik dat je een upgrade gedaan heb ....dit heb je zelf al bevestigd..
nu wil jij dus via het configuratiescherm naar programma's en onderdelen toegaan om hier dan onnodige programma's te verwijderen ..
maar je vind het configuratiescherm dus niet in de windows8
daarom dat ik u voorstelde om eerst Classic Shell te installeren ....welke je dan terug het start menu weergeeft van de vista /win7
mijn vraag nu heb je deze geinstalleerdt of niet ?
 
Als je een nieuw OS installeerd is het de bedoeling om daarmee verder te gaan. Niemand vraagt initiëel een andere GUI, enkel de weg. Ik zie enkel classic shell...?? Dan hadden we toch gewoon bij Windows 7 kunnen blijven, niet? Misschien is de man ermee gebaat, misschien niet. Maar classic shell is geen antwoord op de vraag waar het control panel zich bevindt in Windows 8. Ik gebruik het woord opdringen omdat je de man weinig keus geeft, je doet hem die app installeren...geef nu toe?
 
ja je heb gelijk ...

@ johan ik wilde je niet het Classic shell opdringen ....dit was niet je vraag !
je vraag was hoe kom ik in het configuratiescherm....

Het Configuratiescherm openen

Open Configuratiescherm door vanaf de rechterzijde van het scherm te vegen (slepen ) en te tikken op Zoeken.
Als u een muis gebruikt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, en beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u op Zoeken.
Typ Configuratiescherm in het zoekvak en tik of klik achtereenvolgens op Toepassingen en Configuratiescherm.
Bekijk bijlage 9751
Het Configuratiescherm bevat bekende instellingen, zoals instellingen voor thema's en bureaubladachtergronden, Ouderlijk toezicht, de schermresolutie en meer.
**selecteer op grote pictogramen om het vertrouwde configuratiescherm te zien .
Bekijk bijlage 9752


bron

intressante link voor u
 
Laatst bewerkt:
oke dragon langs de eene kant heb je gelijk en neem je win8 zoals ze is maar classic shell is toch handig om win8 al te verkennen na een tijd kan men deze verwijderen.
 
Hallo jongens denk dat je mij verkeerd verstaan ik wil mijn configuratiescherm terug van vista waar mijn programa`s met setup opstaan zodat ik mijn Gedowloade programa`s veilig kan verwijderen en zeker ben dat ze van mijn laptop zijn enzo schijfruimte te krijgen op mijn schijf.

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan