Audio CD rippen naar wma zonder willekeur van artiest/titel/tracknr

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het begin ripte freac een ganse cd naar een audiobestand met eerst de artiest en dan de titel.
En nu doet die al zoals WMP, in een bestandsmap zetten. Eerst de tracknr, titel, artiest en album. Je collectie(mooi alfabetisch) wordt dan een rommeltje als je dat niet telkenmale corrigeert.
Ik heb momenteel een oudere versie van freac geplaatst maar die is ook hopeloos slordig.
In de verkenner en Beeld kun je kolommen toevoegen maar als het een rommeltje is blijft het een ....
 
.wma hoogste bitrate, is nog beter dan de beste .flac. En speelt in autoradio's.
Die willekeur van in een bestand zetten is me teveel. Mijn eerste laptop was ook zo'n chaos. Ergens zal daar nog wel een liedje in rondspoken.
Het blijft dan maar plantrekken.
 
Gisteren een oudere versie geplaatst van fre-ac. En daar kun je instellingen doen bij Opties-Algemene instellingen.
Staat nu op Artiest--Titel. Geen tracknr meer vooraan en niet telkens in een bestandje geduwd. Nog een Prtscrn als info.
fre-ac Instellingen.png
 
Ik begrijp niet goed wat het probleem is, of wat de nieuwste versie niet zou kunnen dat je met een oudere versie wel kan. Maar de screenshot die ik hierboven zie is quasi identiek aan de nieuwste versie (1.1.6)!

1675319942501.png


Ik vind het ook heel duidelijk en eenvoudig eigenlijk. Je hebt heel veel opties ja, maar een rommeltje is het helemaal niet. Alles staat mooi netjes onder categoriëen. Mijn mening althans...
 
Ok, ontdekt in de oude versie maar niet uitvoerig gezocht in de nieuwste versie.
Doch vind ik nergens om het in een bestand te zetten of rechtstreeks de .wma in de map te zetten.
Dikwijls staat er various artist in de eeste kolom en moet ik het aanpassen. Na dat werkje was het weggezet in een bestand en eerst dat tracknr, Extra werk om orde te krijgen.
En nu is alles ok.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan