Audio Streaming Cd afspelen zonder Tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de Denon avr x1600 dab moet ik de Tv aanzetten om een cd af te spelen. Hoe speel ik een cd af zonder de Tv er bij aan te moeten zetten?
 
Waar heeft u de CD op aangesloten ? Volgens de manual is op deze receiver, analoog geen CD player aan te sluiten maar dat lijkt mij sterk. https://manuals.denon.com/AVRX1600H/EU/NL/index.php
Je zou het op de tulpingangen van de media player ingang kunnen proberen en dan uiteraard de juiste keuze maken op het front panel.

Of probeert u een CD af te spelen met een DVD player en dan aangesloten op de HDMI ingang van de DENON ? In dat geval zal u inderdaad de TV aan moeten zetten om geluid te krijgen.

Schets de situatie daarom eens om een beeld te hebben hoe u het aangesloten heeft.

0006302_denon-avr-x1600h-dab.jpg
 
Volgens mij kan je de cd perfect aansluiten op de audio in. Dan heb je enkel de speakers aan te sluiten toch?
Als er een analoge CD player gebruikt wordt wel ja, maar meestal heeft deze ook een digital out en dat is ook aan te sluiten.
Maar dan uiteraard niet op de Phono Audio In omdat daar een correctie op zit die niet echt lekker in voor de CD weergave.
Dan toch de Media Player Audio In zoals ik in antwoord #2 gaf. Of die er naast zit van de Cbl/ Sat
 
Ligt er aan waarmee je de audio cd afspeelt en hoe deze is aangesloten op de receiver.
Een audio cd is ook af te spelen met een DVD player en ik dacht ook met een Blu-Ray player en deze sluit je dus aan op de HDMI ingangen.
Ingangen dus voor beeld en geluid.

Laten we even afwachten wat de situatie is bij de TS.

Ik heb ook al jaren geen losse cd player meer en als ik eens een oude CD wil afspelen stop ik deze in de DVD player.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
en onder digital audio in heb je ook nog 2 mogelijkheden naast die in het vak HDMI die Wivy liet zien ... keuze alom dus !
Het tegendeel zou me tegenvallen van een DENON !

Wat TS wel parten kan spelen is dat die Audio In 'assignable' is, m.a.w. in de bedieningsconfiguratie moet je die toewijzen met de instellingen die ermee overeenstemmen. Ik heb een ONKYO die ook zo werkt en is voor een leek geen toonbeeld van toegankelijkheid.
 
Maar dan weten we nog niet hoe je het hebt aangesloten.
Ik ga er van uit dat de Sony ook twee tulp uitgangen heeft. Sluit deze tulpaansluitingen eens aan op een analoge ingang van de DENON. ( bijvoorbeeld de Media Player ingang)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan