Software Ccleaner en Wise Disk Cleaner

Vroeger werkte ik geregeld met CCleaner en ik was daar heel tevreden over (nooit geen problemen).
Maar na de laatste update van CCleaner is het nu versie 7 en ik vind deze versie niet zo gebruiksvriendelijk!!!
Nu zocht ik naar een alternatief van CCleaner en dacht aan Wise Disk Cleaner.

Ik zou graag jullie mening willen weten over Wise Disk Cleaner:
1 Is dit een goed en veilig programma?
2 Gebruiksvriendelijk?
3 Bestaat er een Nederlandstalige handleiding?
4 Of heb je een nog een ander alternatief?

Hopend op een spoedig antwoord, wil ik jullie bedanken voor jullie vroegere tussenkomsten.

Blijft een feit dat spam/spyware/hackware/virussen die toch door de mazen van het security-net glippen, zich ergens vast zetten in tijdelijke mappen. Deze worden dan pas actief na het herstarten van de pc (in vele gevallen toch). Dan is het toch handig om die tijdelijke mappen leeg te maken bij het afsluiten van WIndows. Dat is dan ook de oorspronkelijke gedachte achter zulke third-party-programma's en daar is niks verkeerd mee. Wie daar een vorm van gemoedsrust door krijgt kan dit blijven gebruiken. Het is zeker niet zo dat je pc daardoor beter of sneller gaat werken.
Om dan te antwoorden op je vraag: inderdaad die Wise Disk Cleaner doet quasi hetzelfde als Ccleaner maar vind ik niet echt meer gebruiksvriendelijk dan Ccleaner. Het is een andere lay-out en je moet je weg een beetje zoeken maar de instellingen zijn hetzelfde als bij Ccleaner. Een handleiding vind op de site van Wise Disk Cleaner, helaas enkel in het Engels. In de blijge vind je een uitgebreide versie maar ook enkel in het Engels. Bij het installeren van de gratis versie, lees goed alle vensters/tabbladen die voorbij komen om onnodige extraatjes uit te schakelen/vinken.

Bijlagen

Terug
Bovenaan