Bundespolizei verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien deze (C:\Program Files (x86)) folder bestaat gaat het om een 64bit Windows.
 
helaas weer niet gelukt melding2.jpg

Ik zal vanavond verder kijken
 
in quarantaine zetten betekent wel slechts dat je de "code"(dus het vieze progje) die je erin zet volledig blokkeert van uitvoeringen. maar dat betekent niet dat de infectie uit je pc is. deze tussenstap wordt ingelast omdat bepaalde gebruikers toe te laten manueel te beslissen of een stuk code of een prog al dan niet dient toegelaten te worden voor uitvoering.

het is dus een veilige tussenstap omdat je rustig kan nakijken wat je AV nu precies bevrozen heeft en eventueel aanpassingen te maken. ondertussen kan er al niks mis lopen. maar in de regel moeten infecties van je systeem af.

verder wil ik opmerken uit je log dat de peer to peer scan uit staat. indien je wel eens download via gnutella netwerken kan het zijn dat slechte code hier een backdoor heeft gemaakt op één of andere poort die niet direkt alarm geeft aan je av maar toch best te sluiten is. ( Swake, verbeter jij mij als ik mis zit?)

ik adviseer dus zeker je firewall ook eens onder de loep te nemen. het makkelijkste gaat dat dus door de p2p scan alvast aan te zetten. gebruik voor het testen van je poorten en visibiliteit online de goede benchmarker PC Flank: Make sure you're protected on all sides. !
 
ik adviseer dus zeker je firewall ook eens onder de loep te nemen. het makkelijkste gaat dat dus door de p2p scan alvast aan te zetten.

Het beste advies dat ik kan geven is een Internet Security pakket te installeren. Een backdoor is geen virus maar een aanvaller. Een gewone antivirus blokkeert geen aanvallers.
 
Het beste advies dat ik kan geven is een Internet Security pakket te installeren. Een backdoor is geen virus maar een aanvaller. Een gewone antivirus blokkeert geen aanvallers.
daarmee zeg ik dat alle achterpoortjes best dicht zijn hé :p om de trojaanse paardjes en andere flauwerds buiten te houden die dan pas echt het vuile werk gaan doen (y)
 
Zelfs via betrouwbare sites raak je besmet. Een paar voorbeeldjes hoe backdoors werken.

Steeds vaker virusbesmetting via ad server – Emerce

NU.nl besmet bezoekers met malware - Security.NL

SHIT man! er zitten er een paar stevige kleppers tussen! wat denk je hiervan? een simpele exploit. maar resultaat besmette MBR enzo? wow! stevig!... en duidelijk niet erg detecteerbaar. goede rootkit.:
Java
De Java-exploit werd vervolgens gebruikt om een aangepaste versie van de Sinowal malware te installeren. Deze rootkit is ontwikkeld om bankrekeningen te legen en infecteert de Master Boot Record. Geen enkele van de 43 virusscanners op VirusTotal.com detecteerde de malware. Java is de afgelopen maanden massaal gebruikt om computers te infecteren.
 
Als je echt wilt weten hoe veilig een OS is en hypervisors en dergelijke andere software zoals antivirus software, neem dan eens een kijkje op volgende blog: The Invisible Things Lab's blog
Een team onder leiding van Joanna Rutkowska neemt regelmatig zulke software onder de loep om hun gebreken bloot te leggen. En ja, ze slagen daar ook in. Dit team is zelfs bezig met zen eigen super secure OS te bouwen, Qube.
Een aantal jaren geleden had Joanna een project, nl Blue Pill. Een ondetekteerbaar rootkit based op virtualisatie technologie.
Dit zijn mensen die de basic werking van een hedendaags OS en computerhardware door en door kennen. Petje af.
 
Als je echt wilt weten hoe veilig een OS is en hypervisors en dergelijke andere software zoals antivirus software, neem dan eens een kijkje op volgende blog: The Invisible Things Lab's blog
Een team onder leiding van Joanna Rutkowska neemt regelmatig zulke software onder de loep om hun gebreken bloot te leggen. En ja, ze slagen daar ook in. Dit team is zelfs bezig met zen eigen super secure OS te bouwen, Qube.
Een aantal jaren geleden had Joanna een project, nl Blue Pill. Een ondetekteerbaar rootkit based op virtualisatie technologie.
Dit zijn mensen die de basic werking van een hedendaags OS en computerhardware door en door kennen. Petje af.

de jaarlijkse hacking-wedstrijd is trouwens weer net afgelopen. het ontgaat me nu even, maar er was toch wel weer een populair programma bij waar grote lekken konden uitgebuit worden... een goede programmeur is inderdaad goud waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan