Internet Algemeen bestaat die website nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo leden.
Ik heb een backup terug gezet van 10 jr geleden.
Nu kom ik vele url's tegen die allemaal zeggen [404, bestaat niet].
Is er een programma dat de opgeslagen websites in EDGE / Explorer nakijkt of die webpagina's er nog zijn?
Het zou veel tid schelen als dat auotmatisch gebeurt want ik heb een excell sheet van 25 pagina's die ik wil controleren...

Hopenlijk is er een deskundige die dit wet?

Alvast bedankt voor jullie inspanning en tips.
 

 
De eerste link van wivy is bedoeld voor de eigenaar van een website. Die lijkt me daarom niet van toepassing.
De tweede link van wivy is wel te gebruiken, maar dan moet je iedere link een voor een in gaan voeren. Dat is tijdrovend.

Het lijkt erop dat Viedeofant op zoek is naar een programma dat hem veel werk uit handen neemt. Hij wil een lijst met bladwijzers/favorieten invoeren in een programma, en dan moet dat programma laten zien welke links (bladwijzers) verlopen/dood zijn.

Kijk hier eens: https://www.gratissoftware.nu/gratis-website-link-checker-software.php
Je zou AM-DeadLink kunnen proberen, maar er worden op die pagina meerdere van die programma's genoemd. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee.
 
De eerste link van wivy is bedoeld voor de eigenaar van een website. Die lijkt me daarom niet van toepassing.
hoezo ??? dit is het resultaat:
 

Bijlagen

  • 1696429735921.png
    1696429735921.png
    201 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt gelijk, wivy. Ook met die eerste link van jou kun je controleren of een bladwijzer nog werkt of niet.
Maar met beide websites waarvan jij de links gaf, kun je slechts 1 bladwijzer per keer controleren.
Ik heb zojuist het tooltje AM-DeadLink gedownload en geïnstalleerd: https://www.aignes.com/deadlink.htm

Zouden er in mijn Firefox veel dode bladwijzers zitten? Vast wel, Want ik sla al 20 jaar lang bladwijzers op en ik neem ze mee van de ene naar de andere pc, wanneer ik een nieuwe pc koop.
Hier staat de Help van het tooltje AM-DeadLink: https://www.aignes.com/deadlink-help.htm
Die heb je nodig om te begrijpen hoe dit programma werkt.

Ik koos ervoor om de bladwijzers in Firefox te controleren. Dat zijn er bij mij 546. Na een klik op Check worden alle bladwijzers na elkaar gecontroleerd. Onderaan in dat venster kan ik zien hoever de controle gevorderd is. Uiteindelijk moet daar staan: Check: 546/546. Dan zijn alle bladwijzers gecontroleerd.
Als de check klaar is, dan klik ik op Sort. De bladwijzers waar iets mee aan de hand is, staan dan bovenaan. Let op: niet alle rode links zijn fout. Verwijder alleen de links waarbij staat 'File not found':

651ebd712c3c1-2023-10-05_15_29_35-AM-DeadLink_5.0.png


Het verwijderen van dode links kan helaas niet via dit programma. Dat moet je via Bladwijzerbeheer van je browser doen. Maar je weet nu wel in een keer wat de dode links zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
De linken in Excel zijn via Vba (programmeer gedeelte van Excel) te benaderen, deze zijn dan ook te activeren/controleren.
Maar als ze niet meer werken, zullen ze waarschijnlijk toch vervangen moeten worden? Eigenlijk er even voor zitten en handmatig controleren en vervangen met een nieuwe link.
Maar hieronder een vba ode die controleert.
Code:
Sub TestLinks()
  Dim source As Range, req As Object, url$
  Set req = CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP.6.0")

  ' define were the links and results are
  Set source = Range("A1:B2")

  ' clear the results
  source.Columns(2).Clear

  ' iterate each row
  For i = 1 To source.Rows.count
    ' get the link from the first column
    url = source.Cells(i, 1)

    ' send the request using a HEAD to check the status line
    req.Open "HEAD", url, False
    req.setRequestHeader "Accept", "image/webp,image/*,*/*;q=0.8"
    req.setRequestHeader "Accept-Language", "en-GB,en-US;q=0.8,en;q=0.6"
    req.setRequestHeader "Accept-Encoding", "gzip, deflate"
    req.setRequestHeader "Cache-Control", "no-cache"
    req.setRequestHeader "Content-Type", "text/xml; charset=utf-8"
    req.setRequestHeader "User-Agent", "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/47.0.2526.111 Safari/537.36"
    req.Send

    ' write the result in the second column
    source.Cells(i, 2) = req.Status
  Next

  MsgBox "Finished!"
End Sub
 
Wat is de reden van een backup van 10 jaar geleden terug te zetten?
Mogelijks zijn er makkelijker zaken om te krijgen wat je wil.
ik zit veel op de nieuwsgroepen en kom steeds meer websites tegen die niet meer bestaan en heb nu een lijst van alle websites van afgelopen 10 jr omdat ik na een nieuwe windows installatie veel kwijt ben omdat je niet elke website meer weet of mist. Waarom eigenlijk moet de vraagsteller zijn beweegredenen uitleggen, is mij vreemd?

Dank de leden voor hun oplossingen.

Zaak kan op slot
 
Waarom eigenlijk moet de vraagsteller zijn beweegredenen uitleggen, is mij vreemd?
Daar wil ik toch even verduidelijking bij geven, ook al lijkt het me nogal evident.
Als een vraag doelt op een manipulatie die erg moeilijk is, risico-vol, etc... is het nuttig te weten wat de reden of motivatie is om dat te doen. In dit geval het terugzetten van een backup van 10 jaar geleden : de gevolgen daarvan op je Windows-installatie zijn desastreus.

Dan is het verstandig even naar het doel van die risicovolle ingreep te vragen want ... misschien kan het probleem opgelost, het doel bereikt worden met een veiliger en minder bewerkelijke ingreep.

Voor iemand die wil meedenken en de behulpzame helper maximaal wil de kans geven om een passende oplossing te vinden kan zo'n vraag geen probleem zijn, denk ik dan ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan