Beeld van game veel te groot voor scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een serie games big city ... en wil die gaan spelen. Het beeld is echter veel te groot voor het scherm en ik krijg het niet aangepast. Wat ik geprobeerd heb,bij eigenschappen>compatibiliteit van de exe :met resolutie 640x480 uitvoeren ;optimalisering voor volledig scherm aanvinken ;compatibiliteitsmodus voor xp ; gereduceerde kleurmodus 8 bits ; hoge dpi instellingen> gedrag voor hoge dpi schaalbaarheid negeren, schaalaanpassing uitgevoerd door:applicatie.
De games worden niet geïnstalleerd,gewoon op de exe klikken in de programma map en je kan spelen.
Wat zou ik nog kunnen proberen om deze games te kunnen spelen zonder elke keer de monitor resolutie aan te passen?
 
Zo te horen heb je bij XP instellingen geen probleem, een vmware player installeren op je normale pc en in die player een XP (een virtuele) installeren laten draaien met je games .....
de vraag is in hoeverre sta je sterk in computer kennis ....

Bij mijn vorige werkgever, ben nu op rust, werd dit nog toegepast om oude telecom apparatuur te programeren: in win 10 draaide een virtuele XP met de oude programmatuur erin, liep perfect ....
 
welke systeem vereisten staan er vermeld op de spelletjes? dan maak je een vm op maat ... toch. bezit zelf een verzameling gaande van Win95 ...... Win 10 Enterprise, mijn nieuwste creatie een Mac os Catalina ... weliswaar op de workstation van VMWare ipv de player. ééns de image,om het kind een naam te geven, kan je die in de VMplayer laten draaien ...
 
Opgelost,ik had de juiste resolutie maar de schaal stond op 135%. Indien ik zak tot 120% dan lukt het goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan