Varia TV - Beeld en Geluid perikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Sedert enkele weken heb ik het volgende voor met TV ontvangsten :

TOESTELLEN :

  • Telenet digicorder : staat in de living.
  • TV 2 : staat in de logeerkamer achteraan appartement = op 10 meter van digicorder.
  • Zendtoestel : Marmitec GigaVieuw 821 = draadloos.
MOEILIJKHEID : ALGEMEEN :

  • Het hieronder vermelde begint steeds ’s morgens bij het alles aanzetten.
  • Maar ook in de loop van de dag of midden een uitzending, op gelijk welke post.

  • Geluid :
  • Er verschijnt een lichte “brom”, zowel in de spraak als in de muziek.
  • Dit gaat ook gepaard met “stotteren” : vb : “vader” = “va a ddd e er”
  • Beeld :
  • Tegelijkertijd verschijnen er kleine gekleurde “blokjes” over geheel het scherm of over een deel van het scherm, zodat het beeld volledig vervormd wordt.
  • Soms verdwijnt het beeld en is het volledige scherm gevuld met een grijze achtergrond en volledig met zwarte stipjes.
  • Enkele seconden erna wordt het scherm zwart.
  • UITGEVOERD :
  • Alle verbindingen verbroken en enkele minuten gewacht.
  • Dan terug alles aangelegd in de goeie volgorde zoals voorgeschreven door Marmitec.
  • Soms lukt het en is alles “gewoon normaal”.
  • Soms dien ik 2 à 3 x dit alles te herhalen.
MOEILIJKHEID : TUSSENDOOR :

  • Ofwel valt het beeld uit en heb ik geluid.
  • Ofwel valt het geluid uit en heb ik beeld.
  • Uitgevoerd :
  • verbinding met digicorder uitgelegd – enkele minuten gewacht – terug aan.
Besten,

Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn ?

Flamingo
 
modem telenet uitzetten, na een paar minuten terug opzetten.

en met de digicorder:
  • Haal de stekker van je decoder uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek hem opnieuw in.
  • Een halve minuut later heb je opnieuw beeld.
  • De decoder begint te laden. Je ziet een draaiend geel icoontje op je tv-scherm.
  • Zodra het icoontje verdwijnt, kan je je decoder opnieuw volledig gebruiken.
alles een verse start geven

S6
 
Ik heb enkele jaren geleden net hetzelfde meegemaakt.
4 maal heeft een onderaannemer van Telenet ALLE hardware binnenhuis (kastjes, kabels enz.) komen vervangen.
Heeft niets geholpen. Nogmaals naar Telenet gebeld.
Die vrouw aan de helpdesk begon "Tamtam" te maken voor tien.
Ze wist zelfs te vertellen welke kastjes er moesten hangen en waar die moesten hangen.
Toen ik haar vertelde dat ze onzin aan het spuiten was, want er klopte niets van haar verhaal, begon ze te schelden en te tieren.
Ik heb toen opgehangen. Een minuutje later kreeg ik telefoon van de technische dienst van Telenet (zal misschien meegeluisterd hebben).
Die persoon verontschuldigde zich voor het theater van die vrouw en vroeg wanneer er een technieker van Telenet zelf kon langskomen.
De dag erop kwam die technieker langs, deed binnenhuis enkele testen, ging naar buiten, haalde een lange ladder van zijn bestelwagen, zette deze tegen de buitenmuur, daar waar de kabels aaneengezet werden en maakten de twee kabels los van elkaar. Er werd aan beide kabels een nieuw koppelstuk gezet, terug aaneengekoppeld en nu, jaren later, heb ik nooit meer last gehad van dat slecht beeld en slechte klank.

Door jarenlang buiten in de wind te hangen was er speling gekomen op de koppeling van de kabels.
 
Besten,

Dank voor jullie info, maar niets helpt.
  • J.W. : de kabel komt binnen in ons appartement en wordt verder verdeelt binnenin naar de appartementen.
  • Wivy : het "systeem van Telenet = trek eens de fiche uit - wacht 10 seconden - en alles is OK " dat ken ik maar al te goed. Ik doe dit minstens 1x per maand. Heb dit reeds verschillende malen gemeld = antwoord = geen fouten gevonden.
Ik had reeds gedacht dat dit alles aan het "zend ontvangst doosje van Marmitec" lag,
Maar er zijn dagen dat ik alles aanleg 's morgens en dat heet de gehele dag perfect beeld en geluid is ?????

Maar de meeste dagen heeft er "iets" zijn kuren.
Ik leg dan steeds alles uit en herbegin van begin af aan.

Maar het beeld - dat uitvalt - dat met blokjes verschijnt - waarbij het scherm volledig met blokjes gevuld is - dat het geluid bromt of uitvalt - enz..... dat werkt natuurlijk op de zenuwen.
Ik heb reeds nieuwe HDMI kabels gekocht, denkende dat het aan deze verbindingen lag.

Flamingo :geek: (n):devilish::LOL:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan