Windows 10 Backup van smartphone lezen in win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een samsung telefoon en heb een backup gemaakt via "Smart Switch" - dit is een samsung programma.
Het backup bestand van de contacts heeft een extentie .spbm en kan niet gelezen worden via een teksteditor - ik bedoel dat het gecodeerde informatie is.
Een ander voorbeeld is de backup van de "memo's". Dit bestand heeft een extentie .nmmm en is evenmin leesbaar met een tekseditor
Kent iemand een mogelijkheid om vanuit dit contacts-bestand een "leesbare" lijst te maken? Het memo bestand is minder kritisch, maar mocht het te decoderen zijn dan hoor ik het graag.
 
En dit allemaal omdat Samsung zo bang is om klanten te verliezen aan andere merken. Zo laag van dit merk. Dit en nog zoveel redenen raad ik nooit een Samsung aan als mij om raad gevraagd word.
 
Nee hoor dat valt mee, juist de grootste zijn bang van hun markt aandeel. Huawei en Samsung zijn koning in het klanten binden via een app die enkel of een Samsung of een Huawei terug kan makkelijk installeren. Maar van een ander merk naar Samsung of Huawei gaan is geen enkel probleem, is een fluitje van een cent. Kijk maar naar Motorola, Nokia Nexus, One Plus, Sony, zijn stuk voor stuk grote merken die niet aan dit soort praktijken meedoen. Ok, ze zijn zo groot niet als Samsung en Huawei, maar liever zo een merk dan zo een opdringiger merk die bijna eist dat mijn volgende ook weer van dit merk is. Ik hou van afwisseling, ook op smartphone gebied. Ik heb al Samsung, Sony, Motorola, iPhone en nu vernee. Dus geen enkele keer hetzelfde merk. Mijn volgende smartphone zal hoogstwaarschijnlijk een Nokia zijn. Dus merk vast ben ik totaal niet. Al moet ik toegeven dat ik de beste ervaring heb met motorola tot op heden en Sony volgt. Wil nu wel eens weten wat die Android one zo uniek maakt. Dus kan dus even goed een Xiaomi of terug een Motorola worden. Mijn vernee is nog niet stuk, dus zolang hij werkt naar behoren maak ik mij geen zorgen om welk toestel ik wens. Maar ik weet wat er zoal te verkrijgen is, dus als hij nu stuk gaat of gestolen word komt er een Nokia 4.2. Maar wat als hij nog enkele maanden mee gaat? Dab zien we dan wel. Ik volg toch Android land op de voet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan