Archos

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

georgine

Gast
Deze tablet weigert apps te installeren.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt,
Georgine
 
Archos 7 Home Tablet / Model A70 HB. Ik heb een wifi verbinding maar het lukt me niet om apps te installeren. Vooral Droid Comic Viewer interesseert mij. Heb het toestel zelfs reeds geupdate maar geen succes.

Mijn PC dateert van uit de prehistorie en loopt vast als ik de tablet erop aansluit dus dat is ook geen optie.

Volgens gegevens op het internet zou er onder "Toepassingen" een subrubriek "Onbekende bronnen" moeten staan waardoor ik de apps via mijn USB stick op de SD card zou kunnen plaatsen en vanaf daar zou kunnen installeren. Maar op gans de tablet is "Onbekende bronnen" nergens te vinden.

Ik heb deze tablet aangekocht voor het lezen van strips en boeken. Aldiko, het programmaatje dat standaard op deze tablet werkt prima voor boeken met epub formaat maar kan cbr niet lezen. Wanneer ik een strip converteer naar epub, wordt de strip wel geopend maar krijg ik enkel een wit scherm met in het midden een blauw icoontje van een vraagteken.

Mocht dit opgelost raken zou ik al enorm tevreden zijn.
Georgine
 
werd de firmware ook al bijgewerkt of bedoelde je dat toen je schreef " Heb het toestel zelfs reeds geupdate maar geen succes. "

probeer het volgende eens op te zoeken ...en aan te zetten .
zoek in "beveiliging " en vink " onbekende bronnen aan " ga dan verder naar de " opties voor ontwikkelaar " en hier zet je de " usb fout opsporing aan ...

vraagje ben jij toevallig onder de naam " grandma " op 31 juli 2012 ook met deze vraag gestart ... op helpmij nl

ik vraag je dit omdat ik de oplossing tracht te zoeken op het internet ....niet dat ik je steeds weer dezelfde oplossingen ga voorstellen ...
want eerlijk gezegdt gebruik ik zelf géén ipad's of dergelijke !
 
Firmware werd inderdaad bijgewerkt.

Onder beveiliging vind ik enkel "draadloze netwerken gebruiken" en "zichtbare wachtwoorden". Nergens op de tablet is "onbekende bronnen" te vinden. De "usb fout opsporing" staat aangevinkt.

Ik ben inderdaad de grandma van helpmij.nl

Heb mij al suf gezocht op internet en vind ook steeds die "onbekende bronnen" terug die blijkbaar op mijn tablet spoorloos zijn.

Georgine
 
opmerking 1 : je zei eerder dat je een wifi verbinding heb op je tablet ...
waarom download je de apps die je dan wilt installeren niet rechtstreeks van je tablet ....
je dient vermoedelijk over een account te beschikken

opmerking 2 : om de archos aan de pc te kunnen koppellen en te gebruiken dien je een driver te installeren op de pc zelf Lees hier meer over http://www.archos.com/support/support_tech/updates_adb.html?country=us&lang=en

tevens beschik je wel over de appslib...vermeld in dit filmpje ?
 
Heb dit al allemaal geprobeerd en omdat me dit niet lukte heb ik dit gemeld aan Archos die als volgt reageerde:

We inform you that 3rd party applications available from appslib or downloaded from internet are not supported by Archos, we invite you to contact the developer of this application for further information on this matter."

Waarna ik contact opnam met de ontwikkelaar van Droid Comic Viewer die me op zijn beurt het volgende meedeelde:

We currently support Android devices with Google Play only.

Waaruit ik concludeer dat de enige mogelijkheid om een app op de tablet te installeren via de usb stick is maar dan moet ik eerst die "onbekende bronnen" ergens opduikelen.

Georgine
 
Dat zal een werkje worden voor als mijn zoon nog eens binnenspringt met zijn laptop want de tablet is echt te trrrrrraaag voor het internet. Laat u nog iets weten van zodra we dit geprobeerd hebben.

Met dank.

Vriendelijke groeten,
Georgine
 
ben effe verder gaan kijken ,
de laatste update die werd uitgebracht voor deze archos 7 tablet A70 HB (CUPCAKE) dateerdt toch van 15/09/2010.
terwijl er voor de Archos 7 home tablet (ECLAIR) een update werd uitgebracht in januari 2011 (( echter mag je deze laatste niet gebruiken ))


Important warning: Upgrading your device's software will reset all your settings (including the WiFi settings) and erase your applications (you can re-download them again later).

Bekijk bijlage 9187

LINK
 
Laatst bewerkt:
Archos 7 Home Tablet / Model A70 HB. Ik heb een wifi verbinding maar het lukt me niet om apps te installeren. Vooral Droid Comic Viewer interesseert mij. Heb het toestel zelfs reeds geupdate maar geen succes.

Mijn PC dateert van uit de prehistorie en loopt vast als ik de tablet erop aansluit dus dat is ook geen optie.

Volgens gegevens op het internet zou er onder "Toepassingen" een subrubriek "Onbekende bronnen" moeten staan waardoor ik de apps via mijn USB stick op de SD card zou kunnen plaatsen en vanaf daar zou kunnen installeren. Maar op gans de tablet is "Onbekende bronnen" nergens te vinden.

Ik heb deze tablet aangekocht voor het lezen van strips en boeken. Aldiko, het programmaatje dat standaard op deze tablet werkt prima voor boeken met epub formaat maar kan cbr niet lezen. Wanneer ik een strip converteer naar epub, wordt de strip wel geopend maar krijg ik enkel een wit scherm met in het midden een blauw icoontje van een vraagteken.

Mocht dit opgelost raken zou ik al enorm tevreden zijn.
Georgine

Om strips te lezen, "komik" is de oplossing. Wist je trouwens dat als je de extentie cbr veranderd in pdf dat je alle pagina's apart kunt bekijken als een pdf. Is niet handig, maar kan misschien tijdelijk een oplossing zijn.
 
Archos

ben effe verder gaan kijken ,
de laatste update die werd uitgebracht voor deze archos 7 tablet A70 HB (CUPCAKE) dateerdt toch van 15/09/2010.
terwijl er voor de Archos 7 home tablet (ECLAIR) een update werd uitgebracht in januari 2011 (( echter mag je deze laatste niet gebruiken ))


Important warning: Upgrading your device's software will reset all your settings (including the WiFi settings) and erase your applications (you can re-download them again later).

Bekijk bijlage 9187

LINK

Wij hebben deze gebruikt omdat we bang waren om de twee andere te gebruiken terwijl we dus eigenlijk de cupcake hadden moeten downloaden:

X8sKOoxVVwFwAAAAABJRU5ErkJggg==


Denk je ook niet?
Georgine
 
je bedoelt in feite dat je de verkeerde heb geinstalleerd ...jij dient de cupcake te nemen ...

denk aan de waarschuwing ..vermeld in het rood !!
vrij vertaalt staat er dus dat je door een firmware update vrijwel alles kwijtgeraakt wat er nu op je tablet aanwezig is , maar dat je nadien alles gewoon terug kunt installeren ...de reden hier voor is dat door een firmware update je tablet gerezet word...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan