Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
OK, die kon ik nog niet.
opgelet met die uitspraak er zijn quasi geen virussen, omdat de makers ervan dit niet interessant vinden. het is veel lucratiever van er eentje te schrijven voor een pc. maar ze bestaan wel.
OSX/Inqtana.A is a Java-based worm that exploits the directory traversal vulnerability in the Bluetooth file and object exchange services in Mac OS X 10.4 (Tiger).
The Leap.A (aka Oompa-Loompa) infects applications in Mac OS X 10.4 (Tiger) running on PowerPC processors.
zijn voorbeelden...
In de verschenen App Store vindt je nu de gratis virusscanner van
lees zeker ook deze link eens waar men duidelijk uitlegt dat veel malware zich richt op quicktime, flash, adobe reader en andere webapplicaties. Het maakt dus niet uit: mac of pc, als je op het net komt loop je risico's!!!!
clamxav scoort redelijk goed als freeware (3/5), maar intego virusbarrier (4,5/5) zou het neusje van de zalm moeten zijn. voor de nieuwsgroepgierigen die er meer over willen weten: een .nzb in bijlage
virusbarrier express is ook gratis, maar enkel te downloaden via de App Store, zeer goed en draait licht en merk geen vertraging en een snelle scanner. Wel niet real time, maar hoeft niet. Een scanner die goede punten haalt.
WEL of NIET nodig op een MAC ????
vertraag wel heel hard het systeemNu er toch wat meer in nieuws komt ga ik ook eens uitkijken en deze gevonden avast! Mac Security - Antivirus software for Apple Mac OS X
ik gebruik mackeeper, en is wel heel verstandig om een programma te installeren.
en maakt de mac zeker niet trager.....
Zeg dan tegen je oudste zoon dat dit overbodig is, en hoe hij dan in godsnaam aan die virussen is gekomen, waarschijnlijk klakkeloos van alles aan het installeren geweest of zo zonder na te denken. Of overal maar de toestemming geven van alles en nog wat, om zo narigheid te krijgen. Een MAC heeft geen virusscanner nodig.