Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor wat is dat nodig ?
Pure geldverspilling , juist je firewall aanzetten idem voor Linux
En indien je toch niet gerust bent hier vind je een freeware AV voor MAC http://www.clamxav.com/index.php?page=dl
Hier zou wel eens een hevige discussie kunnen losbarsten
Antivirus software:
WEL of NIET nodig op een MAC ????
Waar zitten de MAC kenners hier
Gelieve er ook bij te vermelden als je een AV gebruikt: de welke...
opgelet met die uitspraak er zijn quasi geen virussen, omdat de makers ervan dit niet interessant vinden. het is veel lucratiever van er eentje te schrijven voor een pc. maar ze bestaan wel.
OSX/Inqtana.A is a Java-based worm that exploits the directory traversal vulnerability in the Bluetooth file and object exchange services in Mac OS X 10.4 (Tiger).
The Leap.A (aka Oompa-Loompa) infects applications in Mac OS X 10.4 (Tiger) running on PowerPC processors.
zijn voorbeelden...
lees zeker ook deze link eens waar men duidelijk uitlegt dat veel malware zich richt op quicktime, flash, adobe reader en andere webapplicaties. Het maakt dus niet uit: mac of pc, als je op het net komt loop je risico's!!!!
clamxav scoort redelijk goed als freeware (3/5), maar intego virusbarrier (4,5/5) zou het neusje van de zalm moeten zijn. voor de nieuwsgroepgierigen die er meer over willen weten: een .nzb in bijlage
haha kom op als ze binnen komen in mac dat dus een zeer kleine kans is geeft mac direct een melding dat hij een virus heeft verwijderd. een virus blijf niet langer dan een kwartier in mac daarna verwijdert mac hem direct
haha kom op als ze binnen komen in mac dat dus een zeer kleine kans is geeft mac direct een melding dat hij een virus heeft verwijderd. een virus blijf niet langer dan een kwatier in mac daarna verwijderd mac hem direct
Een topic dat ik niet gevolgd had maar die door telerke omhoog gekopt is.
Ik heb Sophos Antivirus op mijn Mac staan. Gewoon voor een veilige gedachte.
Er zijn op dit moment enorm veel Mac's en interessant voor virusmakers om ook voor deze doelgroep een berg ellende te schrijven.
Sophos is nog niet in actie gekomen hier en ik hoop dat dit ook zo zal blijven.
Als het er opstaat en toch niet gebruikt wat voor zin heeft dit dan? raar!!@Vdalex:
De gratische Home Edition soms, en wordt het systeem niet zwaar belast?
Sophos is niet gratis. Natuurlijk zal ook dit antivirus programma het systeem iets vertragen, al moet ik zeggen dat ik daar niet zo veel van merk.