Beste Truip, je hebt gelijk. Momenteel zijn er een paar trojans actief op android, maar weet van virussen heb ik ook niet. Android is net als aple producten vrij safe voor virusen. Dat komt omdat android eigenlijk net als aple inclusief jullie o zo geliefde en veeel duurdere iphones op een soor linux draaien en linux is vrij virus bestendig, maar het kan wel natuurlijk. Een antivirus programma staan hebben is eigenlijk goed om te kijken of als je een nieuwe app afhaalt te bekijken of die wel geen virusje onderhuids bij zich draagt, want daar schuilt eigenlijk het grootste lek bij android. ROOT of UNROOT maakt geen enkel verschil. AVG is een goede een heel goede en tevens gratis. Er is hier door mij al aangegeven dat er zelfs al een firewall beschikbaar is van orbit. Die is ook wel aan te bevelen als je op rare sites zou gaan ( daar bedoel ik geen sex sites mee, maar eerder zoals ik die vaak zoekt naar dingen om in ROOT wat te tweaken)( niet dat het mij lukt hoor, maar al doende leert men zeker?)