Actief venster verslepen veroorzaakt rimpeleffect

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vrouw haar PC werkt nog onder XP. Gedurende een paar dagen doet zich het volgende voor, wanneer ze een venster versleept naar een andere positie op het scherm, dan krijgt men het effect zoals men op een grote plas water iets zou verschuiven. De achtergrond (bureaublad) gedraagt zich rimpelig! Dit is geweldig storend.
Ik heb al eens in de "Opdrachtprompt" -> sfc /scannow ingetypt. Daar heeft hij een heel tijdje over gedaan. Gedurende die tijd zijn er verscheidene instellingen veranderd. Dit heb ik achteraf gezien via "MyEventViewer".
Maar het probleem doet zich nog steeds voor!
 
dit kan meerdere redenen hebben ... gaande van malware tot hardware problemen ..met name geheugen !
ik raad aan om eens met Malewarebytes een volledige systeemscan te doen ...
laat na het installeren van malwarebytes deze zich eerst updaten , vooralleer je tot de gehele scan over ga ..
gebruik tijdens het scannen de pc niet ..

levert dit niets op , denk ik eerder aan een verhoging van je virtueel geheugen ..
of een tweak uitvoeren in het register tegen het vastlopen !
type " regedit" in je zoekvenster bij start.
rechts klik op " regedit.exe en uitvoeren als admin.
*ga naar HKEY_Current_User \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer
*maak of bewerk hier de DWORD-waarde DesktopProces
*voor de waarde 1 in om de processen onafhankelijk van elkaar te laten uitvoeren ( minder kans op vastlopers)
 
De MBAM had ik al eens laten lopen. Ik heb de wijziging in het register doorgevoerd. De rimpels zijn verdwenen!!
Bedankt! Achteraf heb ik nog wel een kleine correctie moeten uitvoeren, ik had vroeger het aanmeldscherm uitgeschakeld, dat was er nu terug.
Het is me opgevallen dat dit scherm regelmatig terug opduikt. Dit is iedere keer dat er updates geweest zijn.
Ik regel dit nochtans door in de "Opdrachtprompt" -> control userpassword2 te typen, en alles zoals gewenst in te stellen.
Maar kom, dit is een bijkomstigheid!
 
indien je géén aanmeldscherm wild zien ...doe je het volgende ..
*meld u aan met het account dat gehandhaafd moet blijven ( dit is het account dat u wenst te gebruiken )
*ga dan in je configuratiescherm naar het gebruikersaccount en verwijder hier al de overige accounts...( de verborgen administrator word hier normaal gezien niet weer gegeven )
*zorg er tevens voor dat het vinkje aanstaat bij het welkomsvenster gebruiken .

een tweede mogelijkheid is indien er maar 1 gebruiker de pc bedient om het Automatisch aanmelden te activeren .

ook al ben je de enige gebruiker ...
dien je een wachtwoord in te stellen om het automatisch aanmelden te kunnen gebruiken .

1****het TweakUI Powertoys tool dient geinstalleerd te zijn om de volgende toepassing te kunnen instellen .....
controlleer eerst of deze aanwezig is , zo niet kun je de TweakUI powertoys HIER op halen .

2****wees er van overtuigt dat je huidige account beveiligt is met een wachtwoord ....
dit is nodig om de volgende optie te kunnen instellen .

1..kies start / alle programma's / powertoys
2..selecteer de categorie logon/Autologon
3..activeer de optie log on "Automtically at system startup "
4..type uw gebruikersnaam in het vak user name .
5..klik op set paswoord om uw wachtwoord in te geven ...
**heb u géén wachtwoord , sluit je TweakUI dan af met cancel en maak dan eerst een wachtwoord aan....( u moet dus een wachtwoord ingesteld hebben op uw account wil je de optie automatisch aanmelden kunnen gebruiken
6..type het wachtwoord in de 2 vensters en klik OK
7..klik nogmaals op OK om de tweakUI af te sluiten en tevens om de instelling toe te passen
 
Ik heb er me vanmorgen eens mee bezig gehouden i.v.m. het aanmeldscherm, vermits men terug een wachtwoord moest intypen.
Welnu, ik heb toendertijd een snelkoppeling op het bureaublad voorzien met vermelding "Opkuisen".
Dit is een zelf gemaakt batch-bestandje, hiermee wordt "Ccleaner" "ATF-cleaner" en "Tracks Eraser Pro" geactiveerd.
Als ze (mijn vrouw), dan toch eens toevallig deze functie gebruikt, dan doet het fenomeen zich voor. Daarna krijgt ze bij het opstarten terug het aanmeldscherm!
 
fijn dat je dat effe vermeld, heb me een paar uur bezig gehouden met het zoeken naar een oplossing !!
doch kwam er géén uit de bus ....terwijl nu de schuldige (deze cleaners zijn )..!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan