Windows 10 Accu defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Sinds kort is er iets aan de hand met de accu van de HP Laptop van mijn kleinzoon. Met de accu in de Laptop, start Windows niet op. Met de accu er uit, wél. Wanneer Windows is opgestart en de accu er in, gebeurt er niets bijzonders, behalve dat het accu icoontje op de taakbalk aangeeft dat de accu leeg is. Het volgende heb ik al geprobeerd, maar gaf geen resultaat:

Sluit je laptop af, verwijder eerst de adapter en dan de batterij...start opnieuw op, zonder batterij maar enkel op netspanning.
Klik op start (Windowsknop links onderaan) en geef in het zoekvenster onderaan apparaatbeheer in.
In apparaatbeheer klik je op het driehoekje voor Accu's...klik met rechts op Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode...
In het menu dat zich opent kies je voor installatie ongedaan maken, zie foto hier onder...let op : enkel uitvoeren voor Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode.
Na deze handelingen sluit je de laptop af, verwijder je de adapter en plaats je de batterij terug in de laptop.
Wanneer je de batterij hebt geplaatst sluit je de adapter opnieuw aan en verbind je de laptop met de netspanning.
Start de laptop opnieuw op en kijk wat het resultaat is van deze handelingen.

Wie weet wat hier aan de hand is? Is de accu defect, of is hier iets anders aan de hand?
Wie het weet mag het zeggen. Graag zelfs en Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Je schrijft sinds kort. Hoe deed de batterij voordien? Hoe lang deed de computer dan nog op batterij? Het lijkt erop dat de batterij juist te laag in spanning gegaan is om op te kunnen laden.
 
Hoi cve,
Ik weet niet hoe de accu het voorheen deed. Het is laptop van mijn kleinzoon, die hij al lang niet meer gebruikt. Wanneer de accu inderdaad te laag in spanning zou zijn. Hoe krijg ik die spanning er dan weer op. Overigens, in apparaatbeheer word er over de accu, geen fout weergegeven.
Ik hoor het nog graag,
Groetjes,
Cor
 
Je dient deze eens onder spanning te zetten, maar niet met de lader van u laptop. Dat is met 2 van die stekkers. Je zal ook moeten uitzoeken welke de positieve en welke de negatieve klem is in de batterij voor je dit kan doen. Ik heb dit soort apparaat niet liggen.
 
Je dient deze eens onder spanning te zetten, maar niet met de lader van u laptop. Dat is met 2 van die stekkers. Je zal ook moeten uitzoeken welke de positieve en welke de negatieve klem is in de batterij voor je dit kan doen. Ik heb dit soort apparaat niet liggen.
Niet doen!!!!! NOOIT dergelijke batterij opladen met een systeem die er niet voor geschikt is.
Sluit gewoon de laptop aan op stroom zonder opstarten. Na een tijdje (kan makkelijk meer als een uur zijn) zou hij moeten beginnen laden.
Maar eenmaal de batterij te ver ontladen, vermoedelijk defect. Een batterij die te ver ontladen is kan problemen geven.
 
Welke stekkers bedoel je ?
stekkers.png


Dit op een lader die niet zegt, oei je zit onder de onderste waarde van je batterij spanning en dat mag je slechts enkele seconden onder die spanning steken, daarna moet je laptop de rest doen. Ik heb ook zo geen apparaat die dit kan.
 
Niet doen!!!!! NOOIT dergelijke batterij opladen met een systeem die er niet voor geschikt is.
Sluit gewoon de laptop aan op stroom zonder opstarten. Na een tijdje (kan makkelijk meer als een uur zijn) zou hij moeten beginnen laden.
Maar eenmaal de batterij te ver ontladen, vermoedelijk defect. Een batterij die te ver ontladen is kan problemen geven.
Normaal wel, maar als je batterij onder je onderste waarde zit. Dan wil hij NIET meer beginnen met laden(beveiliging ingebouwd in iedere laptop). Indien ze niet stuk is kan je er eerst met zo een lader waar je zulke stekkers kan op aansluiten, de desgewenste voltage die je laptopbatterij is aangeven en dit enkele seconden onder stroom zetten zodat ze sowieso stroom krijgt. Daarna meet je de batterij uit, krijg je nu wel een aannemelijke voltage te zien, laad dan je batterij verder op met je laptop.
 
Je toont stekkers van een multimeter. Als je een batterij aansluit op een regelbare voeding, moet je dan ook zorgen dat de stroom en voltage goed zitten. De nieuwe batterijen die in laptops zitten zijn heel delicaat. Als ze niet met de juiste lader geladen worden kunnen ze exploderen of in brand vliegen. Gewoon "efkes" stroom op steken zal weinig uithalen. Dan moet je al zien dat je de juiste aansluiting hebt. Meestal zitten er op de batterij minimaal 3 contacten. Eentje er van is bedoeld om feedback te geven naar de lader. Dus het is niet zo maar voor iedereen weggelegd.
Zekerlijk mee oppassen!
Neem maar aan dat je batterij kapot is. Hij start op zonder batterij op stroom. Vertikt het mét batterij. Trek Uw conclusie. Hoeveel kost een batterij? +/- 35€?
 
Je dient deze eens onder spanning te zetten, maar niet met de lader van u laptop. Dat is met 2 van die stekkers. Je zal ook moeten uitzoeken welke de positieve en welke de negatieve klem is in de batterij voor je dit kan doen. Ik heb dit soort apparaat niet liggen.
wat ik hiervan denk is te mooi voor woorden, ik zwijg dan maar.
Trek Uw conclusie. Hoeveel kost een batterij? +/- 35€?
bovenstaande dit vind ik een veel beter idéé:


Schoenmaker blijf bij je leest

 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe batterij is inderdaad wel de beste en de veiligste manier. Jullie hebben inderdaad gelijk dat deze 9 op 10 naar de haaien is. Die van mijn laptop is ook naar de haaien, maar die van mij is 10 jaar oud, ik ga er geen 65€ kosten voor een batterij aan hangen. Die van mij kost zoveel. Hij werkt prima zonder een werkende batterij. Ik gebruik die toch als desktop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan