abnormale afsluiting tijdens scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Nijltjetweet
Mijn computer is hersteld ! Was toch een temperatuursprobleem, maar van de processor i De geleidings pate tussen processor en koelvin was praktisch verdwenen (verdampt) volgens de technieker ! Heeft er terug pate tussen gebracht en blijkt in orde te zijn. Een volledige scan van 3.28 u vandaag heeft dit bevestigd !
Persoonlijk heb ik hierwel mijn bedenkingen bij daar het uitvallen bij specifieke folders en reeds na 3 min. gebeurde !
Maar ja het is onder garantie hersteld en heeft me niets gekost.!
Bestaan er tooltjes die de temperatuur van de processor weergeven zoals voor de HDD CristalDiskInfo ?
Nogmaals dank voor het meedenken !
Victor
 
Dat verdampt zijn horen we vaker de laatste jaren.
Ik heb het zelf nog nooit voorgehad.
Zelfs niet met de P4 die nu bij een vriend nog steeds dienst doet.
De cpu is steeds 65°c na enkele uren onbelast maar verdampen doet de pasta niet.
Hij zit er nu 4 jaar op.
Dat lijkt me eerder een probleem bij gamers die het uiterste vergen van hun systeem.
Ofwel is het van ouderdom.
Hoe oud is je pc dan?
In jouw geval verbaast het me.
Ik wist ook niet dat de scan van avg zoveel de cpu belast.
Probeer eens avira of avast als virusscanner, die belasten het systeem minder.
Heb je veel programma's in de opstartlijst die op de achtergrond meedraaien en je systeem extra belasten?
Kijk eens via start en uitvoeren.
tik daar eens msconfig en kijk eens naar de opstartlijst.
 
Er staan 21 programmas in de opstart lijst !
Mijn cpu draait normaal onder de 10% en tijdens scannen schommelt dit en komt dan max. tot 70% ?* 80% ! Nooit bemerkt dat het in de rode zone( >80%)blijft hangen !
Victor
 
De belasting van de cpu is dus vrij normaal voor zo een uitgebreide opstartlijst (21 programma's).
Vreemd voorval dit in elk geval.
Je kan deze post markeren als opgelost als het probleem voor jou opgelost is.
Als er nog iets hapert helpen we je ook graag verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan