aankoopadvies

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Ik zou willen overstappen van kabeltv naar sateliet.
Bij slecht weer zou de ontvangs minder goed zijn, ook bij plaksneeuw.
Er word me aangeraden de schotel binnen bereik te plaatsen.
Ook zou er een spray zijn die de sneeuw van de schotel laat glijden.

Verder vraag ik me af, een starterspack via tvvlaanderen is makkelijk te kopen, maar kies je niet liever zelf voor een decoder?
Ik heb bvb de rebox re-2701spvr in de gaten.
Kost zo een 100 tot 120 euro en heeft ook kanal+
Wie kan me op weg zetten met deze zaken?

Nog iets waarmee ik zit, ik ga dezelfde vraag ook in de winkel stellen.
Over tv vlaanderen werd me verteld dat er 3 satelieten zijn, daar gebruikt tvvlaanderen er 2 van.
Als ik een deoder neem die de 3 satelieten kan scannen, en zowel tvvlaanderen als canal+ kan ontvangen, kies ik dan niet beter voor een " niet tvvlaanderen "?
De aankoopvan zo een decoder lijkt me nutteloos als ik een abo neem bij tvvlaanderen.
Welke formules bestaan er, welke abonnementen zijn er.

Volgens mij zend tv Vlaanderen maar op 1 sateliet uit. Canal+ zend een gedeelte op astra 3 uit. Maar een draaibaar systeem met dubbele kop heeft géén nut. Het ene doet hetzelfde als het andere. Dan moet je de ontvanger wijsmaken dat hij nu niet mag draaien maar de andere LNB moet selecteren. Dus of het ene of het andere.
Een dubbele kop wordt meestal gebruikt voor Astra 1 en 3 te nemen. Vroeger was dat Astra en Hot Bird. Als ge beslist van een dubbele kop te nemen, dan wél vermelden in de winkel wat ge wilt ontvangen van Satelite. Er bestaan zelfs schotels met 4 koppen.
Ik heb nog nooit onderhoud gehad aan mijn motor. Bij mijn vriend ook niet. Zijn goed afgeschermd. Gaat om een stappenmotor. Je hebt ze in verschillende zwaartes. Het is een verschil als ge een grote of een kleine schotel hebt. De ene neemt meer wind dan de andere.
Liever iets zwaarder nemen dan juist gepast. Voornaamst is dat in Uw decoder een smartkaart kan. Ze moet wél de huidige codering aankunnen.
Maar daar is heel veel over te lezen. Vele ontvangers kunnen gepatchd worden dus even vragen wat zoal kan. Ik zie dat er veel gebofd wordt met de nieuwe Humaxen. De maxplus....... maar dat lees je wel op de site van Josje.
Weet, dat ge niet het dak op moet. Een zicht op het zuiden is genoeg als er niets in de weg staat. Je hebt op de grond even goede ontvangst.

Ik heb de muur van de tuinberging in gedachte, vast aan de woning.
De tuin is zzw gericht, 90 meter lang, en niets in de weg van hindernissen.
Eerste hindernis is de garage van + 2 meter op 90 meter afstand, dat kan hier perfect geplaatst worden.
Maar ik blijf nog met de vraag zitten, moet ik tv vlaanderen nemen, of zijn er concurenten die het zelfde of beter bieden?

Ik heb de muur van de tuinberging in gedachte, vast aan de woning.
De tuin is zzw gericht, 90 meter lang, en niets in de weg van hindernissen.
Eerste hindernis is de garage van + 2 meter op 90 meter afstand, dat kan hier perfect geplaatst worden.
Maar ik blijf nog met de vraag zitten, moet ik tv vlaanderen nemen, of zijn er concurenten die het zelfde of beter bieden?

Dit hangt helemaal van Uzelf af. Wilt ge een programma opnemen en naar een andere verder kijken? Zeg je je Telenet op? Hoeveel TV's wil je aansluiten?
Als je Telenet opzegt, weet dan dat ge maar 1 tv per decoder kunt aansluiten. Per decoder heb je een kaart nodig. (Wel is waar dat de volgende kaarten minder kosten)

Ik zelf ben daar sceptisch over. Alles heeft te maken met geld...... Wat is goedkoper?????? MAAR als je goedkoper gaat, heb je dan nog het geld over? Vb. Verleden jaar, werd er bij mij longkanker vastgesteld. Is met goed succes samen met longgedeelte verwijderd. Ik rookte per week een doosje cigaartjes kostprijs 9€. Sinds een jaar rook ik niets meer. Heb geen cent méér over. Zoals het voor mij nu staat, is het belangrijk dat we genieten van het leven. Niet wat we over hebben. Hebben al die jaren samen gespaard en kunnen mooi leven. Wat is die 10 of 20 of 50€ verschil op het einde van de maand?
Heb je ook al gedacht als je Telenet opzegt, dat Uw video('s) geen nut meer hebben? Er komt zoveel bij kijken. Weeg het ene af van het andere. Ik zou zeggen, neem waar je zin in hebt en geniet er van zonder vragen te stellen. Ik heb ergens gelezen dat ge een vriend hebt die het minder heeft (gehad) Als je hem ziet, vraag eens zijn mening wat hem gelukkig maakt. Je zal verbaasd zijn.
Lees eens goed mijn handtekening en bedenk er maar iets bij.

Hoezo, video geen nut meer?
Zolang het signaal analoog door de antennekabel of scart gestuurd word kan je toch opnemen dacht ik??
Het moet analoog gaan, ik heb nog geen digitale tv.

Klopt als een bus, maar dan kan je die ene zender waar je naar kijkt opnemen. Dus kan je evengoed rechtstreeks kijken als je thuis bent.
Voor mij is een video ook om naar het ene te kijken en het andere op te nemen. Video moet dan wel via scart gekoppeld zijn en van scart opnemen.

Als we thuis zijn nemen we niet op, enkel als we weg zijn eens iets.
Dat is allemaal haalbaar.
2 tv gaat ook, we hebben zo een splitter liggen.
In het ergste geval is een versterker nodig.
Toch weer iets bijgeleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan