Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte medewerker, Pctuts.be

Omdat ik binnen kort op zoek moet gaan voor andere werk, zit ik dagelijks op de website werk.nl

En ben sinds weken documenten aan het toevoegen voor mijn werkcoach.

Ik krijg iedere keer een melding, dat het toegevoegde document groter is als 10 MB

Het zijn gewoon A4 blaadjes die gescand zijn,hoe kan ik dat A4 formaat nu kleiner maken.

Graag ontvang, ik een tip en de stapsgewijze handelingen die ik moet doen.

m.vr. gr. jwmschoffelen.
 
indien je deze in gescande a4 blaadjes opslaat als a5 zijn ze zo wie zo al kleiner ...
maar wat ik me eigenlijk afvraagt is waarom deze in gescande a4-tjes bij u maar liefst 10mb groot zijn terwijl de grootste van de door mezelf in gescande a4 amper 355kb is ...
welke instelling gebruik jij tijdens het scannen zelf !
 
Gewoon je bestand opslaan als JPG. Is veel verschil in omvang van grootte. JPG heeft een goede compressie/kwaliteit verhouding. Of eventueel opslaan als een (compact) PDF (zwart/wit).
Kijk ook eens na of je dpi niet al te hoog staat (normaal: 300dpi). Indien de kwaliteit niet zo best is kan je nog gaan naar 600dpi.
 
Beste ...,
Je kan ook met het knipprogramma een screendump maken op volle hoogte of liggend. Zelfs in *.Jpg is het klein, maar je kunt het met het knipprogramma ook als *.gif opslaan. Dan is het ultra klein en nog zeer leesbaar. Een simpele 'boerenverstand' oplossing die gegarandeerd werkt. Zet het knipprogramma op je taakbalk, dan het het vlug.
MVG | WW
 
Geachte medewerker, Pctuts.be

Omdat ik binnen kort op zoek moet gaan voor andere werk, zit ik dagelijks op de website werk.nl

En ben sinds weken documenten aan het toevoegen voor mijn werkcoach.

Ik krijg iedere keer een melding, dat het toegevoegde document groter is als 10 MB

Het zijn gewoon A4 blaadjes die gescand zijn,hoe kan ik dat A4 formaat nu kleiner maken.

Graag ontvang, ik een tip en de stapsgewijze handelingen die ik moet doen.

m.vr. gr. jwmschoffelen.

compressie progje gebruiken WINRAR - WINZIP, zijn betaal progjes maar bestaan ook in freeware.
 
Ik weet niet wat je nu gebruikt om te scannen. Met deze heb je al meer dan voldoende instellingen. En één enkel A4 formaat van meer dan 10 mb lijkt me toch geweldig groot. Voorbeeld: Epson Printer Kruidvat.jpgIs nu goedkoop.jpgScani nstellingen Epson.pngScaninstellingen   Epson Stylus SX420W.png
 
Ik heb het direct gezien aan de naam Photo smart dat je niet kan opslaan als PDF. Met de mijne en al die andere waar niet de naam photo in de naam van de printer scanner staat kunnen allemaal in PDF opslaan. Ik gebruik tevens Nitro Pro. Als je dit hebt kan je zelfs meerdere bladen na een scannen en als een PDF bewaren. Dit zou zelfs gaan met je huidige HP Photo smart c4480
 
Ik heb het direct gezien aan de naam Photo smart dat je niet kan opslaan als PDF. Met de mijne en al die andere waar niet de naam photo in de naam van de printer scanner staat kunnen allemaal in PDF opslaan. Ik gebruik tevens Nitro Pro. Als je dit hebt kan je zelfs meerdere bladen na een scannen en als een PDF bewaren. Dit zou zelfs gaan met je huidige HP Photo smart c4480

Heel erg bedankt dat je dat aan mij wilt helpen.

Met vriendelijke groet,
Jwmschoffelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan