4shared

Status
Niet open voor verdere reacties.
gaat het nu over de android app of eerder over de desktop app voor Windows https://www.4shared.com/
*indien dit de Windows app is dan kun je deze gewoon verwijderen via programma's en onderdelen ..
in de Windows 10 ga je naar start >instellingen >apps > apps en onderdelen .>klik op 4schared desktop en kies verwijderen..
klik daarna nogmaals op uninstall
 
je bedoeld van die dansenden pin up girls .. daar heb jij of een andere dan de toelating voor gegeven ..of deze zijn meegekomen bij het installeren van 1 of ander programma .
in dat geval dien jij na te gaan welk programma er werd geinstalleerd in de tijdspanne dat deze "danseresjes " verschenen ..
*heb je nu 4schared kunnen verwijderen !
 
installeer eens de proef versie van Malwarebytes en zet bij instellingen ook het scannen op rootkits aan ..
werk deze bij en start vervolgens een scan op …
plaats vervolgens het logje van deze scan ..

hoe een log plaatsen van Malwarebytes

wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op bekijk gedetailleerd logboek.
klik verder op de knop Exporteer en kies de optie "tekstbestand (*.txt)".
geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld Mbam scanlog...
kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop opslaan.


wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op acties toepassen.
bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
open na de herstart Malwarebytes en klik bovenaan op Historie en selecteer programma logboeken.
klik vervolgens op de nieuwste scan Log.
klik verder op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
 
Dit lijken me webnotificaties van de website 4shared, waarvoor je zelf toestemming hebt gegeven.
Wanneer ik met Firefox naar die website ( https://www.4shared.com/ ) toega, dan wordt mij gevraagd of ik toestemming wil geven zodat die website mij meldingen (notificaties) kan sturen:

9ebdf9faef-Ashampoo_Snap_2019.10.06_15h24m50s_005_.png


Ik klik dan altijd op het pijltje dat achter Niet nu staat, en daarna klik ik op Nooit toestaan.
Jij zult per ongeluk geklikt hebben op Notificaties toestaan. Daarna krijg je rechts onderaan op je scherm af en toe een melding.
Het is vrij makkelijk om daar vanaf te komen.
Dan moet je wel even doorgeven welke browser jij gebruikt: Edge, Firefox, Chrome of een andere. Als ik weet welke browser jij gebruikt, dan kan ik je de juiste instructies geven.

Let op: dit is geen malware. Je hebt er volgens mij zelf toestemming voor gegeven, dus met Malwarebytes zul je dit probleem niet kunnen verhelpen.
 
Heel goed van je dat je in Chrome gevonden hebt hoe je de toestemming voor het verzenden van notificaties weer in kunt trekken. Dat kan op verschillende manieren. Ik vertel het hier ook even voor andere lezers die hetzelfde probleem hebben.
Wanneer je die meldingen alleen maar krijgt van 1 website, dan is het helemaal eenvoudig. Jij kreeg ze van de website https://www.4shared.com/
Ga dan met Chrome naar die website.
Klik op het slotje dat voor het webadres staat en kijk dan wat er staat achter Meldingen. Lees jij daar Toestaan? Klik dan op het pijltje achter Toestaan en kies dan Blokkeren.
Met een afbeelding erbij:

kkeren-4shared.com_-_free_file_sharing_and_storage.png


Maar stel nou dat je zulke meldingen van meerdere websites krijgt? Wat moet je dan doen?
Dan type (of kopieer en plak) je de volgende regel in de adresbalk van Chrome:
chrome://settings/content/notifications
Druk daarna op de Enter toets.
Je krijgt dan een overzicht van zowel de geblokkeerde als de toegestane websites in Chrome.
Zie je de betreffende site staan waarvan je de keuze wilt wijzigen, klik dan op de puntjes erachter en kies voor Blokkeren (of juist Toestaan als je van die website graag meldingen ontvangt). ;)
-----------------------------------------------
Het is mogelijk dat je alleen in Chrome toestemming aan de website 4shared hebt verleend om meldingen te versturen, en niet in Edge.
Maar je kunt dat in Edge zo controleren.
Ga met de browser Edge naar https://www.4shared.com/
Klik op het slotje dat voor het webadres staat en kijk dan wat er staat onder websitemachtigingen.
Dit is wat ik te zien krijg:
a2f22f215f-Ashampoo_Snap_2019.10.06_20h13m31s_004_.png

Als daar bij jou hetzelfde staat dan hoef je niets te doen. Als daar bij jou wat anders staat, dan kun je dat op die plek wijzigen, want dan zal daar bij jou staan: Machtigingen beheren.
---------------------------
Waar zie je de vraag van websites of zij jou meldingen mogen versturen? Als je Chrome of Firefox gebruikt, dan zie je die vraag altijd bovenaan.
Als je Edge gebruikt, dan staat die vraag altijd helemaal onderaan de pagina. Die vraag kan er dan zo uitzien in Edge:
a30129a219-Ashampoo_Snap_2019.10.06_19h59m43s_002_.png


------------------------
Wanneer moet je meldingen van een website toestaan? Eigenlijk nooit, want er zijn maar weinig websites die nuttige meldingen geven. Ik heb zelf maar 1 website toestemming gegeven. In alle andere gevallen moet je bij die vraag klikken op Nee / Blokkeren of Nooit toestaan (afhankelijk van de browser die jij gebruikt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan